Inlägg från: Anonym ((Första försöket)) |Visa alla inlägg
  • Anonym ((Första försöket))

ÄL feb och BIM mars -2017

Mariiieee skrev 2017-03-04 17:04:40 följande:
    Men visst är det så! Konstigt att man bara kan ändra sig så där bara. Kan man vänta sisådär 6månader med att testa sig
    Pmc85 skrev 2017-03-04 16:56:11 följande:

Håller tummarna för dig!!

Hahaha ja, om sex månader lär det i alla fall synas! 

Tänk vad smidigt det skulle vara om man en dag märker att man är gravid och bara "hoppsan, jag är visst i v. 15" 

Jooosen skrev 2017-03-05 19:38:47 följande:
    Haha verkligen!! Hur länge har ni försökt?
    Inte länge alls. Detta är första cykeln utan preventivmedel :P ...och jag är på BIM+3 eller ÄL+16 om jag hade ÄL när jag tror/borde haft det. Tänkte nog förmodligen testa imorgon. Men det finns en risk att ÄL var senare än jag tror, och då är det ju inte konstigt att jag inte har mens. Suck..
    Jooosen skrev 2017-03-05 19:56:21 följande:
    Spännande. Hur lång cykel har du ca? Hur gammal är du/killen? Vi får uppdatera varandra :)
    Om jag går efter hur min cykel var före preventivmedel så är det prick 4 veckor (28 dagar). Hade helt regelbunden mens. Nu vet jag ju dock inte..sånt kan ju förändras efter preventivmedel eller i vart fall strula lite innan den återgår till det "normala". Jag är 22 och han är 26, så det är ju ingen ålder på en häst. Absolut! Hur lång är din cykel?
    Jooosen skrev 2017-03-05 21:41:45 följande:
    Ja det är sant. Min är är oxå 28 dagar i regel. Slutade med p piller i slutet av juli. Mensen kom igång direkt. Men har inte börjat försöka förrän nu. Så nästa äl bli det på riktigt haha. Har aldrig känt nån barnlängtan alls men bara för några veckor sen blev jag som besatt haha!!
    Varför slutade du med preventivmedel i juli om du inte velat bli gravid fören för ett par veckor sedan? :P Jag har längtat efter barn väldigt länge.
    Jooosen skrev 2017-03-05 22:05:52 följande:
    Anledningen va att ja aldrig fick mens med dom pillerna, eller typ en gång/halvåret. Sedan hade jag cellförändringar också så jag ville sluta helt enkelt för o se om min kropp "fungerade". Och att man kanske inom nåt år eller två faktiskt ville ha barn! Är så glad att ja slutade iallafall :p. Har beställt äl test så ska bli intressant o se när man faktiskt har ägglossning. Hoppas dom funkar..
    Låter som ett klokt val då :) lite läskigt är det ju att proppa i sig en massa hormoner. Hoppas att att du får ÄL som du ska och så :) men bli inte skraj om du inte får ÄL någon gång ibland, man får inte det alla cyklar även om allt är normalt. Jag tänker nog inte börja med ÄL-stickor och sånt nu i början, tar det sig inte på några månader så kanske jag börjar.
    Isvattenis skrev 2017-03-05 22:50:00 följande:

Update.

Dag 35 i cykeln imorgon.

Positivt på ÄL 18/2 och 25/2 alltså med en veckad mellanrum. Aldrig haft längre än 36 dagars cykel så detta blir en spännande vecka.

Hade jag ÄL 25/2 och ett ägg släppte så har jag BIM på fredag eller lördag på dag 39 eller 40 Galet va lång cykel isf..

inga symtom är på varken mens eller graviditet så..

Skumt, hoppas att det bådar gott.
    Mimipig skrev 2017-03-05 23:00:46 följande:
    Spännande. Jag läste någonstans att det inte är heeeelt ovanligt att man kan ha mer än en ÄL i en cykel. Kanske var det vad som hände..? tvillingchans?!? faktum är att jag också fått två starkare tillfällen på ÄL-stickorna med ca en v mellanrum denna cykel. Dock inget fullstarkt utslag - det har jag aldrig fått, verkar inte hända mig. eller så har jag aldrig ÄL, fast alla andra tecken tyder på det.
    Japp, en bekants syster fick tvillingar och man konstaterade att det var 6 dagar mellan äggens befruktningstillfälle. Så den ena tvillingen är alltså 6 dagar yngre än den andre i praktiken. Spännande hur kroppen fungerar ibland...
    Mimipig skrev 2017-03-06 07:07:04 följande:

Wow! Vad läckert! Hoppas den äldste även föddes först, måste bli ett evigt krigande om vem som är äldst annars. Eller förresten - hur sjutton vet de vem som var vem. Kan man hålla ordning på embryon? Moderkakorna lär ju kunna avslöja vem som är vem. Morgonfilosofi...

Det ena barnet var mycket mindre än de andra barnet, mer än då vet jag inte :P
    efg skrev 2017-03-07 08:43:30 följande:

Någon mer som inte riktigt vågar testa..? Har alltid tidigare testat innan bim för att förbereda mig på ev mens men nu känner jag att ett negativt test skulle göra mig så besviken att ja inte vågar testa.. Är på bim -4 idag

Det ´är ju inge fel med att vänta till efter BIM med att testa :)
    Anonym (M) skrev 2017-03-13 19:46:54 följande:

God kväll på er!

Jag fick idag en orange/brun flytning när jag gick på toaletten för några timmar sedan. Hoppas så klart på att detta är en nidblödning.. Det var inte alls rött, utan åt färgen orange..

Någon som har erfarenhet om nidblödningar?

Jag fick nämligen inte detta sist graviditet när jag väntade sonen.

Och när kan man våga sig på ett test?

Jag är ju inte helt säker på när jag har bim då mensen kom tillbaka (efter över 9 år) nu först i februari.. men skulle gissa på runt 19-20 mars.

Åhhh denna väntan alltså!!!

Ja, det är så svårt att veta vad man ska förvänta sig när man inte vet hur ens cykel ser ut. Jag fick också såna flytningar lördag och söndag (kom bara på pappret) men jag vet inte vad det betyder. Min mens är dock nästan två veckor sen, om jag har en 28-dagars cykel. Jag testade dock negativt förra tisdagen. Men ska ta ett test igen imorgon iaf. Om jag vore du skulle jag ändå vänta tills att det gått en månad sen förra mensen innan jag testade, även om jag förstår att det måste vara särskilt svår väntan just i ditt specifika fall!

Håller tummarna för att du antingen blir gravid eller får en regelbunden mens nu!
    Anonym (M) skrev 2017-03-14 20:53:44 följande:
    Hur går det? Gjorde du ett test idag?

Jaa, jag ska försöka vänta några dagar till i alla fall...
    Mensen kom på morgonen som jag hade tänkt testa :P men nu är den borta, blev bara tre dagars mens. Får se hur denna cykel blir.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017