Inlägg från: RebeccaLouise |Visa alla inlägg
  • RebeccaLouise

ÄL feb och BIM mars -2017

Anonym (Symtom) skrev 2017-03-02 16:22:50 följande:

Känns nästan pinsamt att fråga, men det är bara jag som ser det här strecket va?

??

Förra månaden testade jag med early och den visade ett svagt streck som jag efter mycket googlande förstått som själva strecket som syns när de torkat. Så jag litade inte alls på early!

Vänta 3-5 dagar och ta med ett annat test, är du grav borde de synas då

Lycka till!
  • RebeccaLouise

Jag har alltid känt på min tapp för då vet jag vad som sker, min tapp va lite framåt i helgen då jag hade nidblödningen och i måndags morse va den helt bakåt och sen dess har den vart de.

Min är alltid framåt när jag ska blöda, så inför mens är den tydligt öppen och framåt och när jag är gravid är den bak.

När jag sen är i vecka 37+ vänder sig min tapp framåt igen och mina barn är alla födda 36+5 38+0 och 38+1

• RebeccaLouise
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-03-02 19:37:14 följande:

Intressant! Jag har aldrig tänkt på var min tapp sitter förrän nu. Kände igår att den är så bak (och ganska långt upp) som den bara kan vara så jag kunde inte komma åt och känna öppningen. Men den kanske kan vända framåt på bara någon dag (?) och så är mensen plötsligt där. Jag är på ÄL 13 nu, och mensen kommer säkert imorgon och gör mig himla besviken. Alla mina symptom börjar försvinna så det är därför jag misstänker att det inte lyckades denna gång.

Är din tapp bakåtvänd även vid andra tillfällen i cykeln? T.ex. mellan mens och ÄL.

Från och med nu ska jag börja känna på min tapp. Bra kunskap!

Ja när jag inte är gravid så kan den stundtals vara bakåt tex efter äl, sen när de inte tagit sig så vänder den sig till någon dag innan mens lixom.

Jag har knappt några symtom förutom molvärk/växtvärk, lite svullna bröst och vårtor. Jag plussade i måndags :)

Då va de äl + 14, fick så svagt att de inte syntes på äl + 13 så du borde se snart.

Allt beror ju oxå på när ditt ägg fäster.

Mitt fäste på äl+10 om jag ska utgå från strålande smärtan och att nidblödningen startade då.

Så jag kunde inte få + Tidigare än äl+14

Jag håller tummarna för dig
  • RebeccaLouise
    Sara 7 skrev 2017-03-03 06:37:58 följande:

Har mått pissigt sen igår och illamående när jag vaknade, tänkte att det var pga att jag fick något dåligt på pizzerian. Men tog det här testet imorse... BIM-3, kanske BIM-4 :O

:D jag ser!!!!
  • RebeccaLouise

När man går över ett par dagar utan att få positivt så tycker jag att man ska sikta på nästa äl, för jag blev galen i vinter när min mens hoppade över HELA december :O jag köpte en miljard test utan ett minsta plus. 1 månad senare kom äl precis som inget hade hänt.

Dock testade jag med äl hela månaden för att inte missa äl, men den månaden blev de dyrt på testkontot :\

• RebeccaLouise
    Swn skrev 2017-03-03 23:00:18 följande:

Åh nej upptäckte lite blod i mina flytningar innan. Är på ÄL+11 är det försent för en nidblödning?!?

Har de kommit mer?

Jag hade ljusrosa (nid) äl+10 till äl +12 :D plussade på äl+14
  • RebeccaLouise
    littlepixiegrl skrev 2017-03-04 11:07:21 följande:

Nu kan jag nog lugna mina nerver lite! :D

:D stort grattis :D :D
  • RebeccaLouise
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-03-08 14:17:13 följande:

Här kommer dagens! Fick ett supersvagt igår så jag var osäker på om det var spök. Här är ett annat märke än igår. Äl +8 nån som ser??

Early visade så på mig när jag inte va gravid. Så de testat är inte något jag rekommenderar för någon.
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-03-08 14:25:23 följande:

Var tvungen att testa en vanlig sticka som mäter från 25 och det är ett supersvagt på den också!! :D hoppas hoppas att de stannar nu!

Men detta däremot :D hoppas hoppas
  • RebeccaLouise
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-03-08 17:44:42 följande:

Tog ett vanligt cb plus efteråt som det syntes tydligare på :D

Håller tummarna :D hur många dagar till Bim?
  • RebeccaLouise
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-03-09 06:26:16 följande:

Morgonens

Du fick samma stegring som mig :D

Va kul!!!
  • RebeccaLouise
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-03-09 07:08:56 följande:

Tack!! :) har du lagt upp bild? Jag är lite nojig efter förra månadens MF, men mitt test då blev inte så här starkt då fast det gick flera dagar. Så det är kanske en normal ökning nu? Jag har haft molvärk på kvällarna och lite ilningar i brösten då o då. Men annars inget. Blir orolig över det också :S FAST jag mådde jättebra i början av min förra grav (lika nojjig då :D)

Ja jag la upp alla mina bilder typ den 28/2-1/3

Jag har haft molvärk hela tiden, är nu i v 5+5, har inget illamående, ömma bröst, men sen inget mer.
  • RebeccaLouise
    Pmc85 skrev 2017-03-09 08:05:30 följande:

Lite fundersam, trodde mensen kom i söndags när jag fick lite rosa på pappret. Det va äl+13. Cd26. Har fortfarande inte kommit någon mens.

Fick negativt på tidigt test i söndags morse. Oregelbunden mens så ingen aning när Bim skulle varit 100%... men cd 31 idag. Kan det varit nidis?

Tyckte mig se spökstreck imorse på en teststicka från graviditetskollen imorse, men det är nog just vad det är. Spöke :/ någon som varit med om nidis så sent?

Mitt fäste på äl+11 (nid) och jag testade först positivt på äl+13 svagt och starkare på äl+14
  • RebeccaLouise
    Nilssonsara skrev 2017-03-09 13:37:11 följande:

Någon som ser två streck?

Vill så gärna ha två så inbillar mig nog

Jag ser :D grattis
  • RebeccaLouise
    Anonym (TT) skrev 2017-03-09 17:59:36 följande:

Blev inget pluss idag på min födelsedag.

Men har haft molvärk dom senaste dagarna rätt kraftigt vilket ja inte brukar få fören 2 dagar innan. Men tycker de borde ha synts lite vid bim-4.. Så får nog mensen på måndag ändå.

Mina test va helt blanka på Bim-4 inte en antydan ens
  • RebeccaLouise
    Lillafisfia skrev 2017-03-10 07:50:03 följande:

Behöver pepp!! Testade neg på BIM-3 med gravidkollen tidiga. Finns chans ändå? Känt mig riktigt dåligt sista dagarna, ont/spänningar/molvärk i tjejmagen, mycket mer än innan mens. molvärken brukar dessutom komma typ 1 dag innan eller samma dag som mens nu har det varit så här från ÄL. Känns nästan som träningsvärk i magen :/ Tappar dock hopp då det blev neg på ett testa tidigt.. .Någon som vart med om liknande?

På Bim-3 fick jag så sjukt svagt att de inte ens syntes i alla ljus lixom. Såg de knappt, trodde inte de va något.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017