Inlägg från: FrökenE1985 |Visa alla inlägg
  • FrökenE1985

ÄL feb och BIM mars -2017

Isvattenis skrev 2017-02-28 21:16:45 följande:

Okej o mitt i lördags. Så då ligger vi nära varandra. Har du så ca 12 dagars lutelafas?

Brukar ha 13 dagar men senast var den bara 12 dagar. Men kommer smörja med progesteronkräm denna cykel. Sist jag använde det förlängdes lutealfasen med ca 2 dagar så återstår att se hur det blir denna gång.
  • FrökenE1985
    Isvattenis skrev 2017-02-28 22:11:21 följande:

Jaha. Varför gör man de om man har 12-13 dagar? För de är väl normalt? Nyfiken. Kanske är nått för en annan :p

Jag använder det för att jag få mindre pms och för kanske ge ett eventuellt befruktat ägg en större chans att få fästa och stanna. Min pms är annars extrem så tycker nästan synd om sambon ibland och han tycker att jag har varit betydligt lugnare när jag använt krämen.
  • FrökenE1985
    Isvattenis skrev 2017-02-28 22:32:42 följande:

Okej men de lät ju väldigt intressant. Vi får se då OM jag får mens denna månad så vet jag ju hur många dagars lutelafas jag har.

Många pratar om hugg. Har du känt nått än?

Jag har varit gravid två ggr förut och då varit säkert och då kännt bara några dagar efter ÄL..

Idag har det molt/dragit och huggit nästan konstant sedan 16-17-tiden. Känns jättemärkligt och känna det nu om jag bara är på äl+2. Har haft fullt upp med bak och matlagning så har ju inte känt efter. Vissa stunder kunda jag knappt räta upp kroppen helt.
  • FrökenE1985
    Pasgetti skrev 2017-02-28 23:36:54 följande:

Hoppar in här inne jag också! :D

Hade Äl nu i helgen och BIM 10 mars, ev senare då jag misstänker att Äl skett 2 dagar senare än den brukar.

Tänkte börja testa från måndag! Någon mer som tänkt börja testa då? ^^

Låter som mig. Ursprunglig bim 10 mars men misstänker senare äl så tror bim blir 12 mars istället. Känner jag mig själv rätt lär jag börja test senast måndag. Antagligen tidigate trots att jag vet att det inte är någon idé. Men kliar redan i fingrarna efter att testa.
  • FrökenE1985
    Isvattenis skrev 2017-03-01 07:04:11 följande:

Någon form av känsla är ju alltid positivt :)

Jag kände ingenting på hela dagen igår. Hade dock jätte mycket på jobbet och hela kvällen hemma så jag hann inte känna efter heller.

Man vill ju tro det iaf. Speciellt allt "nytt" och det som ändrar karaktär från tidigare cykler.
  • FrökenE1985
    Pasgetti skrev 2017-03-01 09:08:20 följande:

Vad kul att vi är flera med BIM samma dag! Tycker det är så bra Att det finns såna här trådar så man kan följas åt! :D

Tänkte beställa fler tester till nästa vecka, har två stavar från testlagret och ett PE från gravidkollens. Känner att jag också kommer vara en testnarkoman trots att detta är första försöket xP Har trott att jag varit gravid förr när jag gick på piller och tog massa tester redan då men nu är det ju på riktigt liksom :D

Know the feeling! Försök 10 för oss men fortfarande lika testgalen. Haha

För mig känns det lite som att jag får kontroll. Det har man ju inte men den falska känslan av kontroll tror jag att jag behöver för att inte deppa ihop totalt när det inte tar sig. Då är man ändå beredd på att mensen kommer, om den kommer. Det hoppas vi naturligtvis inte att den gör.
  • FrökenE1985
    Milou3 skrev 2017-03-01 09:38:07 följande:

Äl+6 här med :)

Om ägget inte fäst ännu ( och då blivit befruktat såklart) så kan man ju inte känna av symptom väl? Så egentligen bör vi med äl+6 i dag vänta med att känna efter till iaf fredag :) och känner jag inte ett smack då kommer jag bli halvdeppig och beställa nya äl-test för nästa cykel. Typ :)

Men, ska jag analysera redan nu så sov jag ovanligt djupt och drömde att jag fick en nidblödning, vaknade med molvärk och tempen hade stigit ytterligare. Har huvudvärk nu vilket jag sällan har. Men det kan ju vara så enkelt att jag börjar bli krasslig : /

Låter riktigt spännande! Håller tummarna att det ökade hormoner som ställer till det och inte sjukdom!
  • FrökenE1985
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-03-01 11:56:14 följande:

Jag kan se ett streck där! Kolla imorgon om det blir starkare. Vilken dag efter ÄL är du på?

Kan man klippa stickorna på hälften och alltså göra två test av en? Då ska jag testa göra det med mina ÄL-stickor som börjar ta slut nu.

Det har jag gjort förut och det fungerade utmärkt när stickorna är lite bredare. Haha
  • FrökenE1985
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-03-01 14:31:05 följande:

Aha, ett sånt bra tips! Tackar! Tror jag förbrukade minst 20 ÄL-stickor denna cykel, pga extra lång cykel denna månad.

Jag hade samma "problem" denna gång. Men dom va så smala annars hade jag nog klippt dom. Haha
  • FrökenE1985
    littlepixiegrl skrev 2017-03-04 11:07:21 följande:

Nu kan jag nog lugna mina nerver lite! :D

Men se där! Grattis!
  • FrökenE1985

Har riktigt konstig värk i magen/ryggen. Vet inte riktigt hur man ska beskriva det. Känns lite som en trött träningsvärk i livmodertrakten som strålar mot ryggen (svanken typ). Började igår och det var också igår som jag började ana skuggor/streck på gravtesten. Samband möjligen? Nån som haft liknande?

• FrökenE1985
    Nykär15 skrev 2017-03-08 08:41:41 följande:

Negativt här, BIM i morgon så inställer mig nu på att det blir IVF för vår del...har första mötet på tisdag. Lycka till ni andra! 

Vad tråkigt för er! Men bra att ni får hjälp. Håller tummarna att det tar sig fort för er med IVF.
  • FrökenE1985
    Pmc85 skrev 2017-03-09 08:05:30 följande:

Lite fundersam, trodde mensen kom i söndags när jag fick lite rosa på pappret. Det va äl+13. Cd26. Har fortfarande inte kommit någon mens.

Fick negativt på tidigt test i söndags morse. Oregelbunden mens så ingen aning när Bim skulle varit 100%... men cd 31 idag. Kan det varit nidis?

Tyckte mig se spökstreck imorse på en teststicka från graviditetskollen imorse, men det är nog just vad det är. Spöke :/ någon som varit med om nidis så sent?

Ägget kan fästa så sent som 12 dagar efter ägglossning så det är ju inte omöjligt att det var en nidis. Så är tyvärr bars att vänta och se om plus eller mens dyker upp.

Håller tummarna för nidis i alla fall!
  • FrökenE1985
    Nilssonsara skrev 2017-03-09 13:37:11 följande:

Någon som ser två streck?

Vill så gärna ha två så inbillar mig nog

Jag ser tydligt att där är två streck!

Rosa och fint också så det bådar gott.
  • FrökenE1985
    efg skrev 2017-03-11 09:29:57 följande:

Bim idag

efg skrev 2017-03-11 09:29:57 följande:

Bim idag

Grattis!
  • FrökenE1985
    Lillafisfia skrev 2017-03-11 17:15:09 följande:

Men alltså?? Ser jag i syne?

Absolut inte! Tror minsann att ett grattis är på sin plats. Så GRATTIS!
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017