Inlägg från: Anonym (förstaförsöket) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förstaförsöket)

ÄL feb och BIM mars -2017

Nu är jag på ÄL +12 och fortfarande helt blankt på stickan. Inget spökstreck. Ingenting. Usch, börjar verkligen misströsta nu. Blir totalt deppig. Är inne på åttonde dagen med mens/molvärk. Nu lite mer rejäl mensvärk som gör mig något illamående. Fortfarande ont i svanken också. Åttonde dagen för det med. Temperaturen fortfarande hög, lite mer idag än igår. Ligger på 37,00. Brösten är inte alls så ömma som jag annars kan ha innan mens.

Jag brukar ha cykler på 25-27 dagar, men de sista två månaderna har allt varit upp och ner. Förra cykeln på 29 dagar och längre lutealfas (14 dagar, har nog haft mellan 10-12 annars, så det är ju positivt tänker jag). Denna cykel hade jag senare ÄL. Är nu på CD 31. Natural cycles tyckte att jag ska få mens idag, men jag misstänker själv att det kanske blir tidigast på fredag. Vi får se.

Jag har känt mig helt invalidiserad med all värk som jag haft denna gång kring bäcken. Helt sjukt om det bara är PMS. Jag har läst att man kan få foglossningsliknande smärtor som PMS om man haft sådant problem i tidigare graviditet. Men jag har ju inte ens fött barn någon gång! Usch, skulle inte stå ut om jag ska behöva ha såhär nu varje månad. Kan inte träna, kan inte ens promenera, och har svårt att handla mat. Jag tyckte det kändes bättre igår och tog en halvtimmes rask promenad, men sen hade jag ont resten av dagen och kvällen. Svårt att ligga på rygg. Det är piss att vara kvinna ibland...

littlepixiegrl skrev 2017-03-01 10:23:34 följande:
    Nu har jag frågat i flera trådar, men är det någon annan än jag som ser det andra strecket på gravtestet!?

Vet knappt varför jag tog nya tester, som jag trodde jag gick och väntade på en sen mens. Såg i går att äl testet började bli starkare igen och tänkte att jag kanske väntade på äl istället. Tog gravtest igår kväll och med första morgonurinen och glodde länge för det kanske ändå var en väldigt svag skugga där, men nej. Så fick jag för mig att ta nya test med andra morgonurinen och nu ser de ut så här!!
    Jag kan se ett streck där! Kolla imorgon om det blir starkare. Vilken dag efter ÄL är du på?

Kan man klippa stickorna på hälften och alltså göra två test av en? Då ska jag testa göra det med mina ÄL-stickor som börjar ta slut nu.
    FrökenE1985 skrev 2017-03-01 13:27:24 följande:
    Det har jag gjort förut och det fungerade utmärkt när stickorna är lite bredare. Haha
    Aha, ett sånt bra tips! Tackar! Tror jag förbrukade minst 20 ÄL-stickor denna cykel, pga extra lång cykel denna månad.
    lotie skrev 2017-03-02 06:21:36 följande:

Hej! Får jag hoppa in här?

Har ätit p-piller men hade magsjuka för ca 3 veckor sen och börjar nu bli orolig att jag kan ha blivit gravid igen ????. Började i lördags och känns mig gravid, fick värk i brösten och armhålorna och på söndagen började jag känna av foglossning som bara blivit värre. Det gör ont i ljumskarna och strålar ner på insidan lår. Detta har varit första tecknet med mina andra tre barn och jag har suttit i rullstol och fått hoppa på kryckor under graviditeterna.

Sen har jag fler symtom som konstant hungrig, kissenödig, mår illa av vissa dofter, blåa ådror brösten, mörkare vårtgårdar, höjd tempratur, sjukdomskänsla växtvärk i magen men det är foglossning och ont i armhålan som jag litar mest på.

Det enda jag har saknat är mensvärk som jag haft alla andra gånger men den kom inatt??!

Testade dock negativt precis på typ Bim-4 eller Bim-6 är ju svårt och räkna.

Slutade med p-piller i söndags ifall jag skulle blivit gravid och har fortfarande inte fått någon pillerblödning på 4 dagar idag.

Välkommen in i gruppen! En fråga om foglossningen. Kände du detta symptom före BIM även vid första barnet?

Jag har själv sådana symptom sedan ÄL +6, men har aldrig fött barn förut, så jag är lite undrande. Har mest känningar i korsryggen nu, men även känt av ljumskar och höftleder. Nu är jag på ÄL +13 men fortfarande negativt på stickorna. Har även haft molvärk/mensvärk sedan ÄL +6.

Nu är det ÄL +13 och CD 32 och fortfarande blanka stickor. Kanske är det något fel på gravkollens hcg-stickor? Jag funderar på att gå förbi apoteket och kolla efter annat test.

Jag har sen igår tappat aptiten. Jag kan äta, men inte så mycket, blir fort mätt. Och inte ett dugg choklad- eller sötsugen som jag annars är typ varje dag, speciellt nära mens. Jag har fortsatt kraftig mensvärk, haft i många dagar nu, men inte ett spår av någon mens snart. Dessutom brukar jag svälla före mens, minst ett kilo, och jag har snarare gått ner ett kilo på bara ett par dagar. Och tempen är fortsatt hög på 37,03 grader. Värken i korsryggen blir värre framåt kvällarna. Jag tror verkligen själv att jag är gravid. Har varit skengravid ett par gånger, men då kändes mest mage och bröst och tempen var inte alls lika hög som nu, utan snarare uppe i 36,75 max. Vore helt sjukt om det bara är PMS-besvär jag har nu. I så fall måste jag få hjälp omgående med detta. Blir ju helt invalidiserad ju. Min man känner inte igen mig alls...

Någon som har bra tips på gravtest som brukar finns på apoteket?

Percafluviatilis skrev 2017-03-02 10:17:15 följande:

Fick nån dum nyfikenhetsvåg och tog ett äl-test (idiotiskt) vilket så klart var blankt. Läste dock på testlagrets hemsida att äl-test inte känner skillnad på hcg och lh? Betyder detta att det är kört nu då? Eller kan äl-testen vara blanka även fast man är gravid? Gud känns som denna fråga ställs jämt fast tvärtom - om äl-testen kan vara positiva när man ÄR gravid och det vet jag ju kan slå fel. Känner mig så dum :/

Haha, jag var lika nyfiken. Testade också med äl-test nyss, och fick ett svagt streck, men det kan jag annars få närsomhelst på en cykel, så det är antagligen bara LH som den kände av i mitt fall eftersom Hcg-stickan är helt blank. Inget säkert tecken med streck på äl-test!

Jag inbillar mig att jag ändå är gravid, trots avsaknad av hcg, och att ägget kanske fäste jättesent typ ÄL +10 eller +11 och därför inte syns något på testen än.

RebeccaLouise skrev 2017-03-02 18:56:01 följande:

Jag har alltid känt på min tapp för då vet jag vad som sker, min tapp va lite framåt i helgen då jag hade nidblödningen och i måndags morse va den helt bakåt och sen dess har den vart de.

Min är alltid framåt när jag ska blöda, så inför mens är den tydligt öppen och framåt och när jag är gravid är den bak.

När jag sen är i vecka 37+ vänder sig min tapp framåt igen och mina barn är alla födda 36+5 38+0 och 38+1

Intressant! Jag har aldrig tänkt på var min tapp sitter förrän nu. Kände igår att den är så bak (och ganska långt upp) som den bara kan vara så jag kunde inte komma åt och känna öppningen. Men den kanske kan vända framåt på bara någon dag (?) och så är mensen plötsligt där. Jag är på ÄL 13 nu, och mensen kommer säkert imorgon och gör mig himla besviken. Alla mina symptom börjar försvinna så det är därför jag misstänker att det inte lyckades denna gång.

Är din tapp bakåtvänd även vid andra tillfällen i cykeln? T.ex. mellan mens och ÄL.

Från och med nu ska jag börja känna på min tapp. Bra kunskap!
    RebeccaLouise skrev 2017-03-02 20:10:36 följande:
    Ja när jag inte är gravid så kan den stundtals vara bakåt tex efter äl, sen när de inte tagit sig så vänder den sig till någon dag innan mens lixom.

Jag har knappt några symtom förutom molvärk/växtvärk, lite svullna bröst och vårtor. Jag plussade i måndags :)

Då va de äl + 14, fick så svagt att de inte syntes på äl + 13 så du borde se snart.

Allt beror ju oxå på när ditt ägg fäster.

Mitt fäste på äl+10 om jag ska utgå från strålande smärtan och att nidblödningen startade då.

Så jag kunde inte få + Tidigare än äl+14

Jag håller tummarna för dig
    Tack för allt du delar med dig och tack för tummarna!

Jag tappade hoppet idag när jag fick en brunaktig flytning på förmiddagen. Brukar få det före mens. Blev verkligen jätteledsen. Men jag har inte fått någon mer sådan flytning sen dess. Så kanske finns en liten möjlighet fortfarande.

Nu kände jag på tappen igen, och den verkar ha gömt sig ännu mer nu. Kan inte nå den alls för att den är så sjukt bakåtvänd. Och nu kom plötsligt mensvärken tillbaka igen.

Jag har inte haft några nidblödningar så jag har ingen aning om vilken dag ägget i så fall ska ha fäst.

Nu ÄL +14. Det börjar kännas kört nu. Blankt på testet idag också. Tempen har gått ner 0,2 rader, och alla symptom är i stort sett borta nu. Bara lite mensvärk nu som kommer och går. Jag tror jag ska testa munkpeppar nästa cykel och se om jag kan få väck de hemska pms-symptomen jag haft denna månad. Och förhoppningsvis få en tidigare ÄL.

Grattis till alla er som får plus, och till er som inte får det så hoppas jag på bättre lycka nästa försök!

Nu kom mensen på ÄL +15. Nästa cykel kommer jag inte lita på ett endaste symptom att det skulle vara ett graviditetstecken. Har aldrig mått så hemskt i pms som denna månad. Världens värk på olika ställen kring bäcken som hindrat mig i min vardag, och som bidragit till usel nattsömn.

Jag har nu fått tid hos sjukgymnast så jag kan stärka upp musklerna kring bäcken. Kan ju också vara bra att vara lite muskelstark kring bäcken innan en graviditet Glad

Och så ska jag börja äta munkpeppar idag och förhoppningsvis blir pms-besvären mildare av det.

Lycka till alla ni som fortfarande väntar på svar!

Emmie79 skrev 2017-03-06 11:30:17 följande:

Är så deppig nu. Mensen kom i lördags och har haft mensvärk och pms-känslor hela helgen och varit allmänt deppig. Tvivlar till och med på mitt förhållande just nu men vet att det bara är pms-hormonerna som spökar. Hur klarar ni er igenom besvikelsen när mensen kommer?

Kanske inte är någon tröst, men jag känner precis samma sak. Mensen kom i lördags, och jag har varit och är fortfarande skitdeppig. Svårt att se något ljus alls just nu. Jag försöker ta en dag i taget och pyssla med något konstruktivt så jag kan få tankarna på något annat, eller fly in i någon bra film eller tv-serie. Och leta lite vårtecken ute. Chokladkaka finns nära tillhands också...
    efg skrev 2017-03-07 11:57:14 följande:
    Ja precis, en dröm är ju inte verklighet och behöver inte vara sann. Det skedde dock exakt samma äl+ dag som när jag var gravid med sonen så då fåran ju lite förhoppningar
    Jag förstår vad du menar! Jag drömde själv natten innan jag skulle göra första testet för en vecka sedan. Och det var ingen trevlig dröm, utan drömde att jag fick spottings som jag alltid får innan mens, dvs att jag inte var gravid. Men alla mina symptom fick mig att inbilla mig att jag faktiskt var gravid. Och jag testade, men fick bara negativt, och till slut kom spottings. En sanndröm alltså. Och jag drömde att jag fick spottings två gånger. Därför inbillar jag mig nu att jag inte kommer bli gravid denna cykel heller. Men kanske den därpå Glad

Jag håller tummarna för dig att du hade en sanndröm Glad
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017