ÄL feb och BIM mars -2017
Nu är jag på ÄL +12 och fortfarande helt blankt på stickan. Inget spökstreck. Ingenting. Usch, börjar verkligen misströsta nu. Blir totalt deppig. Är inne på åttonde dagen med mens/molvärk. Nu lite mer rejäl mensvärk som gör mig något illamående. Fortfarande ont i svanken också. Åttonde dagen för det med. Temperaturen fortfarande hög, lite mer idag än igår. Ligger på 37,00. Brösten är inte alls så ömma som jag annars kan ha innan mens.
Jag brukar ha cykler på 25-27 dagar, men de sista två månaderna har allt varit upp och ner. Förra cykeln på 29 dagar och längre lutealfas (14 dagar, har nog haft mellan 10-12 annars, så det är ju positivt tänker jag). Denna cykel hade jag senare ÄL. Är nu på CD 31. Natural cycles tyckte att jag ska få mens idag, men jag misstänker själv att det kanske blir tidigast på fredag. Vi får se.
Jag har känt mig helt invalidiserad med all värk som jag haft denna gång kring bäcken. Helt sjukt om det bara är PMS. Jag har läst att man kan få foglossningsliknande smärtor som PMS om man haft sådant problem i tidigare graviditet. Men jag har ju inte ens fött barn någon gång! Usch, skulle inte stå ut om jag ska behöva ha såhär nu varje månad. Kan inte träna, kan inte ens promenera, och har svårt att handla mat. Jag tyckte det kändes bättre igår och tog en halvtimmes rask promenad, men sen hade jag ont resten av dagen och kvällen. Svårt att ligga på rygg. Det är piss att vara kvinna ibland...