Inlägg från: Anonym (a) |Visa alla inlägg
  • Anonym (a)

Femtonåring som raggats upp av lärare

När han förstod att det var en 15-åring skulle han ha tackat för sig. Givetvis får man chatta på nätet även om man är lärare men det där är inte ok. Att det dessutom var en av hans egna elever spelar inte jättestor roll, men för din dotter gör det givetvis det.

Hon bör inte chatta mer med honom och antingen avslöjar hon inte för någon att detta hänt, håller det för sig själv och låtsas som om det regnar eftersom han int verkar veta vem hon är, men annars tycker jag det var ett bra förslag att du som förälder tar över kontot och chattar lite med honom för att se hur han verkar, sen talar du om att du är förälder, att du vet att han är barnets lärare, att du sett hans kort och att du kommer kontakta hans chef om han inte omedelbart slutar med det han gör. 

• Anonym (a)

eller kanske du ska säga att du kommer att kontakt hans chef oavsett. 

• Anonym (a)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:25:58 följande:

Förstår era tankar och jag håller med egentligen.. Men ååh, jag har så svårt för sånt här! Vi bor på en liten ort, så risken är ju stor att alla får veta det om jag berättar för rektorn.

Min dotter upplever inte honom som aggressiv på något sätt, utan väldigt mjuk och försiktig.. Inte för att det behöver betyda något..

Han är säkert en trevlig person, det är ju inte det som är felet här utan att han inte slutade när han fick veta hennes ålder.
Svar på tråden Femtonåring som raggats upp av lärare