Inlägg från: Anonym (Huh?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Huh?)

Femtonåring som raggats upp av lärare

Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:13:47 följande:

Ja han vet sen igår att det är hans elev, men inte vilken. Min dotter har inte visat någon bild säger hon.

Jag är osäker om jag ska säga något, för han har ju egentligen inte gjort något olagligt och det känns ju som att han borde vara minst lika rädd som min dotter är nu. Vill inte förstöra hans karriär när han kanske aldrig tänkt gå längre än till prat.

Va? Bryr du dig om hans karriär? Den här vuxne mannen sitter och raggar upp femtonåriga flickor och du bryr dig om hans karriär? Han är direkt olämplig att jobba med ungdomar. 

Och tror du på riktigt att han inte skulle gå längre än att bara prata med henne? 
  • Anonym (Huh?)

TS, först och främst - du verkar ha svårt för att ta tag i jobbiga situationer. Hade min femtonåriga dotter reggat sig på diverse sidor och suttit och snackat med snubbar som är dubbelt så gamla som henne skulle jag vidtagit åtgärder. Jag hade inte låtit detta fortgå. Jag hade fullkomligt skitigt i om hon blev arg på mig. Det finns ingen chans att min dotter hade fått hålla på med något sådant. 

Sedan kan man inte vara så naiv och tro att läraren, eller någon av de andra männen hon sitter och snackar med nöjer sig med att enbart sitta och snacka om vädret. 

Jag minns själv när jag var yngre och var medlem på olika communities (för ungdomar) på nätet. Det tog en minut, om ens det sedan kom förfrågningarna om man kunde visa upp sig i webbkameran osv. 

• Anonym (Huh?)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-09 17:40:03 följande:
    Ja jag vet vad det är, men min dotter lovar att han inte antytt det minsta åt det hållet. Han ville träffa henne, gå och ta en fika, helt oskyldigt.

Jag är inte naiv, men jag litar på min dotter. Hon skulle aldrig ens träffa någon utan att berätta för mig innan.

Jag förstår att hon dras till äldre, hon är väldigt mogen för sin ålder, och det faktum att hon sakligt kan förklara att hon gillar honom men att hon tycker att åldersskillnaden år för stor, så hon kommer inte göra något mer av det bevisar det. Det var innan hon visste vem han var.
    Men vad i hela..? En normal man på nästan 30 bast vill inte gå och fika med en femtonåring! 

Är du på riktigt? Hur vet du att det var "oskyldigt"? Han kan säga väldigt mycket under chatten, men sen när det kommer till kritan vill han nog betydligt mer än att sitta och knapra på scones på ett café med din dotter. 
  • Anonym (Huh?)
    Anonym (fy!) skrev 2017-02-10 16:22:29 följande:

Det låter mer som om ts är läraren 

oavsett så är det sjukt äckligt med en vuxen man som söker sig till 15-åringar

Låter faktiskt troligt. Vill nämligen inte tro att en mor kan tycka att det är ok att en 28-årig man pratar med hennes flicka.
Svar på tråden Femtonåring som raggats upp av lärare