• JessicaF

BF november 2017

Hej!

Kul tråd! Jag plussade för lite drygt en vecka sen och har bf 15/11. Gravid efter flera misslyckade IVF försök och är nu jättenervös över om det kommer hålla i sig. Vi har försökt i snart sju år utan att få ett enda plus så det är klart jag verkligen hoppas!

Mår illa varje kväll och är trött som tusan hela dagarna. Det är verkligen värt det men klart att det känns lite jobbigt. Hehe.

• JessicaF
    Malin 845 skrev 2017-03-21 19:24:00 följande:

Är alla med i Facebook gruppen? Ingen som bara är aktiv här? :)

Jag hade huvudsakligen tänkt hänga här. Inte jättesugen på att vara med i en facebookgrupp men hittills verkar de flesta vilja vara med i fb-gruppen :)

Jag är i v 5+6 och längtar till 4 april när vi har vul inbokat. Just nu känns det som en evighet bort.

Lustigt egentligen att efter sex års försök så har tiden ändå aldrig känts så långsam som nu när vi väntar på vul och på att de första 12 veckorna ska ha gått.
  • JessicaF

Känns som att symptomen varierar för mig. Går in i vecka sju idag och har ömma bröst, mår illa till och från hela dagarna och har motvärn som kommer och går.

Hoppas såklart att allt är bra tecken på att pyret mår bra :)

Nån annan som mår illa och har något bra tips? känns som att vatten är det som funkar bäst än så länge.

• JessicaF
    Coco123 skrev 2017-03-22 21:34:22 följande:

Hej! Jag plussade förra veckan:) Är i v 4+3, har molvärk och lättare illamående som kommer och går annars känner jag inte så mycket av graviditeten än. Har dock varit sjuk förkyld och feber sedan i måndags vilket jag är orolig ska påverka den lilla i magen, är det någon som vet om det kan påverka så tidigt i graviditeten?

Jag tror inte det ska vara någon fara. Vad jag förstått från bm så är det väldigt vanligt att bli förkyld i början av en graviditet när kroppen ställer om immunförsvaret för att inte stöta bort den lilla typen i magen.

Försöker iaf intala mig allt sånt som kan vara positivt. Efter sex års försök vill jag helst försöka bara tänka att det kommer gå bra :p
  • JessicaF

Malin845- 25 år, bor i Jönköping, bf 31/10- 2017, första barnet.

Fanny 28 år, väntar barn nummer 1, BF 3/11-2017

LillaAnna85, 32 år, väntar barn nr 2, BF 13/11

Tiinuli, 35 år, Stockholm, väntar barn nr.4, BF 13/11

JessicaF, 28 år, väntar barn nr 1, BF 15/11

Mia86a - Stockholm 30 år, väntar barn nr 2, BF 17/11

Mizz E, 34 år, partille, väntar barn nr 3, Bf 21/11

Sambo1987, Stockholm 29 år, väntar barn nr 1, BF 22/11

Etude, 31 år, väntar barn nr1, BF 25/11

JHK88, 29 år, bor i Västernorrland, väntar barn nr 3, bf 27/11

Ulrika34 - Stockholm 34 år, Väntar barn nr 5, BF 30/11-2017

Svar på tråden BF november 2017