• Skata

BF november 2017

Hej allihop!

Jag plussade för en vecka sedan. BF 26 november.

Jag är 28 år och bor i Lund med min sambo. Vi har inga barn sedan tidigare, så vi är spända och förväntansfulla.

Har fått en tid hos barnmorskan för inskrivning i nästa vecka. Jag blev lite förvånad över att de tar inskrivningen så tidigt men det känns rätt bra att få komma och prata med någon. Funderar på om vi ska boka ett ultraljud tidigare än vecka 18 och det kan jag ju diskutera med barnmorskan. Jag blev oplanerat gravid som 20-åring och tänkte göra abort men på ultraljudet, som jag tror gjordes i vecka 8, konstaterades MA. (Gynekologen lät väldigt säker på sin sak men i efterhand har jag undrat om man verkligen kan vara helt hundra bara för att fostret/embryot har en storlek motsvarande vecka 5 och inget hjärtljud.) I vilket fall gör den erfarenheten att jag inte riktigt vågar tro på att allt är bra bara för att jag har graviditetssymptom och inte blöder. Jag hade inte märkt någon minskning i symptom vid det ultraljudet.

Med det sagt så har inte oron tagit över utan jag vågar faktiskt vara glad och förbereda mig så smått. Nu vet vi i alla fall att vi är fertila vilket känns väldigt positivt.

Ser att ni är en del andra som oroar er och jag hoppas såklart att det ska gå bra för er!

• Skata
    MyLonging skrev 2017-03-28 22:45:35 följande:

Vad kul. Jag bor i Staffanstorp, jobbar i Lund och har samma bf. Är 30 , har dock ett barn sedan innan. Grattis!

Vad roligt! Grattis till er också!
  • Skata
    malin84johansson skrev 2017-03-27 19:36:50 följande:

Hoppar in här väntar 4 barnet i november ???? hur mår ni tjejer? Själv känner jag inget än förutom att jag måste kissa hela tiden ;)

Grattis!

Själv mår jag fint. Det enda jag känner av hittills är spända/ömma bröst men det känns verkligen hela tiden. Är i vecka 6.
  • Skata
    Humlan88 skrev 2017-04-03 14:13:45 följande:

Tänkte ringa å skriva in mig på vc, jag har privat vc så vet inte riktigt vart jag ska ringa. Hittar ingen specifikt nummer till MVC utan bara nummer till barnmorske.mottagning och bvv, vart ringer jag?

Jag antar att du ska ringa till barnmorskemottagningen. Dit ringde jag och jag ska på första besöket idag Glad
  • Skata
    Sambo1987 skrev 2017-04-03 20:29:18 följande:
    jag slutade för två veckor sen när jag plussade. svårt som tusan men onico original (fri från tobak och nikotin) har verkligen hjälpt! Jag har inte fuskat en enda gång :)

En fråga till alla, hur är era magar? Min är uppsvälld och degig på ett sätt den aldrig varit. Är ju hemskt det här :S
    Jag har inte märkt någonting på min mage än. Har precis gått in i vecka sju. Däremot kom illamåendet med besked idag. På ett sätt känns det bra att ha tydliga symptom men jag hoppas jag slipper spy upp frukosten varje morgon
  • Skata
    Jonna1987 skrev 2017-07-20 10:23:39 följande:

Hej alla! Hoppas ni haft en fin start på sommaren :)

Undrar sådär allmänt hur det går för er nu när vi alla kommit halvvägs?

Jag mår i övrigt bra, pigg och ständigt hungrig, men känner obehag varje gång bebisen rör på sig.. Känns väldigt olustigt, jag önskar ju att hon håller sig stilla liksom även fast det inte skulle vara ett gott tecken :/ Är det nån mer som också upplever rörelserna som olustiga? Tycker alla omkring mig pratar bara om hur mysigt och underbart det är att vara gravid. Jag vill hellre ha ungen här skrikande helt okontrollerat varannan timme än känna såhär xD

Kram på er!

På mitt rutinultraljud flyttade de BF till december men jag hänger kvar här ändå. Jag mår bra i graviditeten, det enda som är lite jobbigt är att jag kan få ont i nedre delen av ryggen ibland. Jag känner bebisrörelser dagligen men för mig känns det bra. Blir väl värre när de blir starkare antar jag...
Svar på tråden BF november 2017