BF november 2017
Hej allihop!
Jag plussade för en vecka sedan. BF 26 november.
Jag är 28 år och bor i Lund med min sambo. Vi har inga barn sedan tidigare, så vi är spända och förväntansfulla.
Har fått en tid hos barnmorskan för inskrivning i nästa vecka. Jag blev lite förvånad över att de tar inskrivningen så tidigt men det känns rätt bra att få komma och prata med någon. Funderar på om vi ska boka ett ultraljud tidigare än vecka 18 och det kan jag ju diskutera med barnmorskan. Jag blev oplanerat gravid som 20-åring och tänkte göra abort men på ultraljudet, som jag tror gjordes i vecka 8, konstaterades MA. (Gynekologen lät väldigt säker på sin sak men i efterhand har jag undrat om man verkligen kan vara helt hundra bara för att fostret/embryot har en storlek motsvarande vecka 5 och inget hjärtljud.) I vilket fall gör den erfarenheten att jag inte riktigt vågar tro på att allt är bra bara för att jag har graviditetssymptom och inte blöder. Jag hade inte märkt någon minskning i symptom vid det ultraljudet.
Med det sagt så har inte oron tagit över utan jag vågar faktiskt vara glad och förbereda mig så smått. Nu vet vi i alla fall att vi är fertila vilket känns väldigt positivt.
Ser att ni är en del andra som oroar er och jag hoppas såklart att det ska gå bra för er!