• Smilla94

BF november 2017

Hej alla! Vi plussade 13e mars, efter 9 månader utan preventivmedel. Vi är helt amazed över detta, tror inte ens att någon av oss har smält de än!! Första besöket hos MVC är på måndag och jag är supernervös. Vet inte alls när jag hade mens sist då den va så himla oregelbunden, så kan inte räkna ut bf själv. Har någon av er samma "problem"? Och kan man få tidigt ultraljud pga de? ???? Har en tanke om att sista mensen va i första veckan i februari men vet ej dag. Så om de stämmer är jag i vecka 7! såå lycklig men samtidigt så rädd!

• Smilla94
    Ulrika34 skrev 2017-03-25 21:46:25 följande:

När jag varit osäker på min sista mens så har jag bokat ett privat ultraljud ca 8 veckor in i gradiviteten, då kan barnmorskan som gör ultraljudet fastställa bättre datum och så tar du med dig det på nästa besök på Mvc. Försök vänta nån extra vecka med ultraljudet, blir roligigare när man ser lite mer och ett tickande hjärta.

Vart kan man boka privat ultraljud? Är de alltså på en privatklinik? Ja vi får se vad barnmorskan säger då, har läst att man kan bli erbjuden ett tidigt (vaginalt) ultraljud för att få fastställa veckor? Åh gud så spännande o tack för att du svarade! :)
  • Smilla94

Hej! Har skrivit tidigare och har fler frågor, är de någon som har gjort Kub-test tidigare? Jag och min sambo har bestämt att vi vill göra de, och har blivit inbokade på ett samtal först nu på tisdag! Tydligen inte så vanligt att man vill göra de i våran ålder (snart 23&24) men vi kände att vi vill göra de när de ändå finns chans! Vi har bf 10/11 enligt app och barnmorska, har ingen aning om när jag hade mens senast men jag tror att de va 4-6e februari så vi räknade från 4e februari på hälsosamtalet hos barnmorskan! 19e ska vi tillbaka på inskrivning o blodprov osv och förhoppningsvis lyssna på hjärtat????

Svar på tråden BF november 2017