Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

BF november 2017

Hej,

Knappt jag vågar skriva här men skulle gärna vilja hänga med om allt går fint.

Min 8:e graviditet,har en ett barn i övre förskoleåldern med en annan man.

Plussade igår. Helt oplanerat. Oväntat och har inte berättat för fadern än. Ska göra idag.(hur har jag inte bestämt än, ganska ny relation)

Glad men omtumlad och ganska rädd, upprepade MF pch MA i bagaget.

Ska försöka få komma och prata med kurator inom några veckor.

Kul att det verkar bli många novemberbebisar.

Hänger gärna med på Facebook sen när det är mer officiellt om det går vägen.

• Frökenolson

Det är fullt normalt att symptom kommer och går. Men jag förstår er oro till fullo. Man vill ju så gärna att det går vägen och missfall är tufft att gå igenom oavsett när i grav det sker.
    Jag hoppas också så innerligt att det ska gå vägen denna gång, vet inte hur jag skulle orka med ett missfall till. Så även om min graviditet var helt oplanerad så har jag snabbt vant mig vid tanken om ett barn till.

Jag tycker inte man ska behöva gå och vara orolig hela tiden, kam man inte få ett vul via bm så rekomenderar jag att gå privat för att lugna nerverna lite.

Jag har fått tid på fredag och är då i v.6+0 innan dess vågar jag knappt tro på någonting. Om allt visar sig vara normalt då kommer jag kunna slappna av något även om det inte finns några garantier ändå.

• Frökenolson
    jhk88 skrev 2017-04-04 00:17:36 följande:

Det är med stor sorg jag måste säga hejdå till er i denna tråd :( Fick missfall i fredags och även Inte gravid på digitalt test samma dag. Jag önskar er all lycka med era skatter! <3 Kram till er alla!

Jag beklagar, vet hur jobbigt det är. Ta hand om dig! Kram
  • Frökenolson

Jag surfar från mobilen och kan inte gå in på profilerna. Nån som vågar gå ut med sitt namn här så kan jag lägga till er/ni mig vi fb och lägga in mig i gruppen? Tar bort varandra sedan så klart, ingen ska behöva lämna ut sig själv mer än man vill.

• Frökenolson
    Tiinuli skrev 2017-04-20 16:13:53 följande:

Idag har kommit en pytte brunt i trosan :( (inte bajs alltså) är i v 11 och livrädd nu, tycker mig känna att livmodern är hård också. Är det vanligt med MF så här sent? Hur känns början till MF?Nästa tisdag skulle gått in i v.12 så surt om det går förlorat nu.

det behöver ju inte vara något, kanske ni haft sex nyss?

Dock har mina missfall börjat precis så så jag hade ändå åkt in, ring till gynakuten och säg att du börjat blöda och känner av sammandragningar. Önskar jag hade haft bättre erfarenheter. Dock finns det ju dom som har så hela graviditeter..
  • Frökenolson
    Humlan88 skrev 2017-04-27 20:10:42 följande:

Någon mer som drömmer mer än vanligt?

Typ varje natt, det har jag gjort de andra grav. Också..
  • Frökenolson
    Humlan88 skrev 2017-05-01 07:29:24 följande:

När jag varit på toa och torkat mig blir det typ rosa på pappret, vad är de? ????????

Är det typ flytningarna som är rosa?
  • Frökenolson
    Humlan88 skrev 2017-05-03 07:35:27 följande:

Var till gyn igår och skulle kolla. Upp blödningarna. Jag vart väldigt chokad när det visade sig att det inte ens fanns nåt foster i hinnsäcken, helt tomt. Verkar som. Embryot aldrig utvecklades men moderkaka och hinnsäcken gjorde, min kropp trodde den var gravid. Nu sitter jag här och sörjer någon som aldrig visade sig finnas. Märklig känsla :(

Känner med dig, en fruktansvärd känsla. Kram
  • Frökenolson
    Peekaboo skrev 2017-05-04 15:39:41 följande:

För er som vill vara med i fb gruppen kan skicka mail till mig, skriv ert namn och beskriver er profilbild lite grovt. Har vi inte gemensamma vänner behöver jag lägga till er som vän innan jag kan lägga till er i gruppen (ni får självklart ta bort mig när ni blivit inbjudna om ni vill) :)

Tror kanske du la till mig som vän men jag tackade nej för jag glömde av att jag skulle in i gruppen. Prova gärna igen:)
  • Frökenolson
    Myysan skrev 2017-05-15 08:20:25 följande:

Igår gick jag in i vecka 12. Mellan lörd och sönd fick jag en blödning. Det kommer fortfarande brunt och i morse var det lite rött. Så jobbigt att bara gå och vänta och se ifall det är ett missfall eller ifall det är normalt. Har fått en tid till blödnings mottagningen på onsdag. Jag hoppas verkligen att allt kommer att se bra ut.

Va jobbigt för dig, får du ont så åk in akut!! Kram
  • Frökenolson
    Quakis skrev 2017-05-15 14:51:31 följande:

Hejsan, skulle också vilja vara med i Fb-gruppen, hur går man tillväga? :)

Vad heter du, kanske jag kan meta upp dig på fb?
  • Frökenolson
    Quakis skrev 2017-05-16 20:45:09 följande:

Du får gärna skicka ett PM här så kan jag skicka allt :) försökte skicka till dig men funkade inte

Kan inte skicka till dig heller ... :(
Svar på tråden BF november 2017