• Sofiaxxx

BF november 2017

Hej alla! Har följt tråden i smyg ett tag. Plussade för några veckor sedan.

Jag har bf 1/11 men är osäker på datumet då jag blev gravid direkt efter missfall.

Har ett ul inplanerat om några dagar för att tidsbestämma graviditeten. Symptom jag haft är illamående hela dagarna i snart en månad nu, ont i brösten, trött och har svårt att hålla blodtrycket uppe när jag står eller sitter på en stol. Men jag är superlycklig!

Det är mitt första barn och jag är 21 år :)

• Sofiaxxx

Var på ul idag och såg hjärtat slå! Så himla fint! Vecka 7+6 blev det :)

Någon mer som varit på ul eller vul?

• Sofiaxxx
    Guldvagen8 skrev 2017-03-30 18:20:47 följande:

Jag var på VUL förra veckan och var då i 7+2. Kändes skönt att se den lilla bönan. Nästa gång är det dags för KUB den 24/4.

Mår fruktansvärt illa stundtals och är så trött! Hoppas det är övergående...

I feel you! Men vecka 9-10 ska vara värst har jag hört och sedan vänder det förhoppningsvis :)
  • Sofiaxxx
    SaaraaS skrev 2017-03-29 19:15:46 följande:

Jag plussade i måndags 27/3 och BF är 24nov! Jag hänger gärna med er och innan också:) bor i Stockholm. De känns som att jag är ensam just nu eftersom många av mina vänner redan har barn eller väntar med att skaffa. Jag själv är 26år och det är mitt första:)

Jag är också ensam bland vännerna, först ut! Bor också i sthlm :)
  • Sofiaxxx
    Sambo1987 skrev 2017-03-31 10:59:26 följande:

Även jag är ensam bland mina kompisar och bor i Stockholm! 

Vi kanske får ordna nån träff? :)
  • Sofiaxxx
    Sambo1987 skrev 2017-03-31 16:45:06 följande:

Tycker jag låter som en bra ide! :)

Kul! :)
  • Sofiaxxx
    celz skrev 2017-03-31 21:59:13 följande:

Såg att det var många som skrev att de var från Sthlm! Vi har ju en Facebookgrupp för alla med BF i november, men även en stockholmsgrupp! Så skriv till mig om ni vill va med i nån :)

Jag har inte facebook! Går det att skriva här om det händer nåt större i gruppen?
  • Sofiaxxx

Hur många har gjort KUB och hur har det gått?

Jag ska på ul imorgon! Är nervös :)

• Sofiaxxx
    MammaPippi skrev 2017-04-28 11:48:05 följande:

Åh, spännande ! Hur gick det? Ska nästa vecka...

Det gick jättebra!

Bebisen var helt vild och snurrade runt och sparkades och viftade med armarna och var svår att mäta då den inte ville ligga stilla.

Sannolikhet 1:20000 vilket är lågt.

Känns så häftigt att det faktiskt ligger en liten människa där inne!
  • Sofiaxxx
    Caisas skrev 2017-05-02 22:39:25 följande:

För en vecka sedan började jag blöda. Dagen efter på gynakuten konstaterades ett fördröjt missfall, jag var i vecka 12 och bebisen hade stannat i vecka 9. Går sönder av sorg och saknad, är så jävla tom. Men jag har iallafall min son, min solstråle. Hoppas på ett syskon tidigt nästa vår istället. Så nu lämnar jag er.  Lycka till alla. 

Jag beklagar :(

All lycka till i nästa försök! <3
  • Sofiaxxx
    Jonna1987 skrev 2017-06-24 22:57:02 följande:

Grattis till din förmodade flicka! :)

Bm sa bara att antingen flyttar moderkakan på sig med tiden eller så blir det kejsarsnitt, fick intrycket att det är 50/50 chans för vilket som.. Nyfiken som jag är ville jag höra från andra med liknande erfarenhet!

Tyvärr har jag inte känt något tydligt än, kanske inbillar mig att jag kände ett slags lustigt pirr vid två tillfällen. Kan ju ha varit gaser också xD Har du känt av bebisen än? Håller med, det är trist att få vänta med fosterrörelser, det är ju det som jag ser mest framemot just nu!

Hej! Jag har också moderkakan i framvägg men började känna fosterrörelser i början av v 18 och har känt nästan varje dag sen dess. Ligg med händerna på magen och känn efter!

Är nu i v 22 och det är massa bök där inne hela tiden, så visst kan man känna mycket trots att moderkakan ligger i framvägg.
Svar på tråden BF november 2017