BF november 2017
Plussade i söndags så väntar mitt andra barn nu.. bf 27/11. Men oron över missfall är stor eftersom jag fick det sist också innan dottern som är född i november 2013.. Får hoppas att knud den vill stanna kvar.
Plussade i söndags så väntar mitt andra barn nu.. bf 27/11. Men oron över missfall är stor eftersom jag fick det sist också innan dottern som är född i november 2013.. Får hoppas att knud den vill stanna kvar.
Har gått in i vecka 7 igår. Har ett väldigt illamående men kräks bara på kvällarna.. och ömmande bröstet.. så symptom har jag men ändå e man alltid orolig för missfall.. ska kontakta bm imorgon om kub - test och höra om vi kan få göra det. Min sambo är adopterad så vi vet inget om hans sjukdomshistorik i familjen så då borde man väl få göra kub test? Trots att vi har en dotter innan som är fullt frisk.. försöker sluta snusa samtidigt kan lova det är inte det lättaste... är det någon annan som också försöker sluta..
Alltså jag har illamående från helvete.. mår illa hela dagarna och är yr.. det är värsta på eftermiddagen då jag spyr efter allt jag har ätit.. någon som har något tips vad man ska göra?
Är det någon här inne som äter lergian comp? Hur mår ni i sånt fall nu, har ni några jobbiga biverkningar? Fick de utskrivna förra veckan men har inte börjat äta dom än..
Jag äter dem, har gjort det i två-tre veckor skulle jag tro. Kräks på morgonen innan jag hunnit ta, mår mycket bättre när jag tagit dem, tar tre ggr per dag. De gånger jag har kräkts strax efter intag av tablett mår jag uselt resten av dagen, helt slut, orklös och illamående. Så hade inte klarat mig utan dem. Inga biverkningar vad jag vet, mår ju fortfarande illa, men som sagt, kräks jag upp dem mår jag miljoner gånger värre. Fick vanlig Lergigan att ta till natten då de inte innehåller koffein. Men de kröp i benen nåt fruktansvärt så jag grät hela natten jag tagit den. Provade tre ggr med flera dagar mellan. Hände samma sak alla gånger. Så de klarar jag inte av. Men compen funkar kanon för mig! Även till natten! Har varit liggande sen 24/3, tack vare tabletterna står jag ut, utan dem hade vart ett rent hvete
Ni som äter lergian comp, hur ofta tar ni tabletterna? Hur många timmars mellanrum?
Har ätit de sen i torsdags nu och mår fortfarande riktigt illa.. tabletterna hjälper lite men har bara tagit en om dagen hittills..
Alltså jag skulle gärna hoppa fram ett par veckor nu... mår riktigt illa hela tiden, trots lergian comp. E helt utmattad pågrund av detta.. inge kul att må illa 24 timmar om dygnet och spy efter varje måltid typ..
Såhär mådde jag inte under min första graviditet..
Hej!
Jag är nu i vecka 14 och mår superdåligt. Har rasat i vikt och inte kunnat behålla någon mat eller vätska på nästan en hel vecka. Har nu fått ligga på sjukhus i några dagar med dropp för att få i mig något.. kan inte kräkningarna sluta snart? Någon som känner igen sig och mått lika dåligt som jag?
Blir galen av att må såhär.. skulle vara skönt att prata med någon som förstår. ??
E jätte orolig.. Ska berätta för min chef på måndag att jag är gravid.. jag har bara tjänst till den 16 juni men hon har sagt att jag får stanna kvar till hösten, men har inte skrivit på några papper än om det.. hon han väl inte bryta ett muntligt löfte?
Är i vecka 19 nu och idag har jag haft ont ner till i magen.. Det kommer så fort jag rör på mig för mycket.. e jätte orolig så ska nog ringa min bm imorgon.. har inte vart på rul ännu ska om två veckor och har ännu inte känt några rörelser.. så man blir ju lite orolig..