• NinnaE

BF november 2017

Hej alla! :)
    Ny i tråden. Mamma sen tidigare till en 7-åring och väntar mitt andra i början av sep.
    Både NIPT och KUB-test gjorda då vi inte är purunga och det såg fint ut.
    Igår tyckte jag att jag kände bebisen för första gången, ngn mer som känt som en sprattlande fisk? Är i v 14.

• NinnaE
    Yoss skrev 2017-05-03 08:43:09 följande:

I vilken vecka hade ni inskrivningen och när har/hade ni kub testet? Hade ni kuben inbokad innan inskrivningen eller gjorde ni det i samband med inskrivningen?

Jag har inskrivningen imorgon (är då 10+4) och har ännu inte bokats in för kub, bör jag var orolig?

Några fler som inte har gjort VUL innan?

Vi hade inskrivning i v 12 med provtagning för KUB och sedan del 2 (ul ) i v 13. När jag kontaktade MVC första gången bokades dessa tider direkt. Bor i Östergötland.
  • NinnaE
    Yoss skrev 2017-05-03 08:43:09 följande:

I vilken vecka hade ni inskrivningen och när har/hade ni kub testet? Hade ni kuben inbokad innan inskrivningen eller gjorde ni det i samband med inskrivningen?

Jag har inskrivningen imorgon (är då 10+4) och har ännu inte bokats in för kub, bör jag var orolig?

Några fler som inte har gjort VUL innan?

....OCH vi hade INTE gjort VUL innan!
  • NinnaE
    Yoss skrev 2017-05-03 09:30:28 följande:

Ok, Frågade de om kub när du ringde MVC eller var det något du efterfrågade? (alla har möjlighet att göra kub i mitt län)

Vad skönt då är jag inte ensam med det! Du var aldrig orolig/ nervös inför det UL:et?

Nej jag behövde inte fråga om det. Hon undrade om vi var intresserade och bokade då in en tid. Jag var inte så orolig då vi hade gjort NIPT innan privat och fått bra svar på det. Annars hade jag nog varit mer nervös.
    Om jag hade varit du hade jag ringt och fått en tid :)
  • NinnaE
    Yoss skrev 2017-05-04 13:07:32 följande:

Nu har vi varit på inskrivningen :D

Vi passade även på att ta blodprovet för KUB när vi ändå skulle lämna lite andra prover. Remissen för UL ska vara skickad och vi borde få en tid om ca 2v. Håller tummar och tår för att allt ska se bra ut då!

Vad roligt! Lycka till!!
  • NinnaE
    Lillan7312 skrev 2017-05-07 10:55:01 följande:

Hej!!

Hittade detta nu när jag sökte på gravid utan symtom.....

Jag misstänker att jag är gravid, skulle haft mens för 13 dagar sen men har inga symtom förutom att det spänner lite i magen!!

Tidigare graviditeter har jag haft en massa symtom men ej nu, ska köpa gravtest imorgon, vilket rekommenderar ni??

Hoppas verkligen att jag är gravid då vi försökt i 2 år utan resultat!!

Nervös väntan...

Spännande! ????
    Jag rekommenderar Clearblue med veckoindikator jag med - enkel och går inte att misstolka!
    Lycka till! ????
  • NinnaE
    PlusLängtan skrev 2017-05-11 08:05:55 följande:

Hur går det för er alla? Är så tyst här...

Jag trodde bara det var jag här och att alla gått till ngn FB-grupp så jag har lite släppt den här tråden och hittat en annan :)

Jag är i v 15 nu och mår hyfsat. Kräks när jag borstar tänderna, mår illa på tom mage, är flåsig och har hjärtklappning men njuter av att må sååå mkt bättre än de första 12 veckorna! :) Eftersom jag är omföderska har magen kommit med besked också!
  • NinnaE
    emmafrick skrev 2017-05-17 19:06:08 följande:

Nähe, bilden ville inte vara med men magen är iaf i princip platt på morgonen och ju mer jag äter åh dricker desto mer gravid blir jag, åh fram tills kvällen så är jag som en boll ;) sen börjar det om dagen efter!

Det där känner jag väl igen mig i! :) Fast de senaste dagarna har magen inte varit borta på morgonen. Så nu är den nog här på allvar! Gulp! Är i v 16 (snart 17).
  • NinnaE
    MmVb skrev 2017-05-19 09:15:04 följande:
    Ja jag känner av ganska mycket sammandragningar vissa dagar :) är i v15,snart v16
    Okej! Då är det inte bara jag.
    Tog upp det med förlossningsläkaren idag och ska lämna urinprov på måndag.
  • NinnaE

Välkommen! :) Skönt att du mår bra!

V 18 för mig och andra barnet (där av större än vid första) och inget är bekvämt i klädväg tycker jag. Byxorna med bred, tjock mudd som täcker hela magen och slutar under brösten blir så varma och obekväma. Vill inte ha ngn som sitter åt så uppe på magen.
    Ngn som känner igen sig?
    Ngn med tips? :)

• NinnaE
    emmafrick skrev 2017-05-30 12:09:58 följande:
    "Baggy"jeans - sitter inte speciellt löst men de sitter under magen :) leggings som inte har bred mudd, kjolar/shorts i sånna där tunna tyger som man bara drar på sig bor jag i just nu, hm har billiga och sköna med slapp resår xD
    Bra tips! Tack! På jobbet kan jag inte gå i baggy jeans och shorts dock och det är där det blir svårt tycker jag : /
  • NinnaE
    emmafrick skrev 2017-05-31 17:15:38 följande:
    Hmm, va jobbar du med då? Åh vad för typ av kläder behöver du? Jag kan ju ha"Baggy jeans" i min vanliga storlek som vanliga jeans eftersom jag blir så satans bred direkt xD
    På kontor kan man säga, där jag vill vara lite klädd.
  • NinnaE

Jag mår som oftast bra! Är i v 25 och magen växer och bebis sparkar så det syns utanpå. Kan inte förstå vad graviditeten går fort

• NinnaE

Till er som känner obehag när bebisen rör på sig. Ibland tycker jag inte heller bara det är mysigt och ibland är det inte behagligt. Jag tror det är så för det flesta, men det är mkt med graviditet/ha barn som förskönas väldigt och det kanske inte har ansetts okej tidigare att "klaga" el hur man ska uttrycka det. Men! Ni är inte ensamma i känslan :)

Svar på tråden BF november 2017