Inlägg från: Jonna1987 |Visa alla inlägg
  • Jonna1987

BF november 2017

Hallå! Här är en till som har bf i november (23/11). Enligt appen är jag i v16 (16+0) idag. Första barnet är det också, så allt är nytt och spännande! Ultraljud om 14 dagar, längtar som fasen! Har raderat mitt fb konto så hoppas kunna följa andra exalterade på denna sida! ????

• Jonna1987

Uppdatering! Efter RUL i torsdags blev datumet flyttat +3 till 26/11. Såg en liten livlig tjej på skärmen, och i övrigt verkar allt vara bra med henne! ???? Fick dock en ny tid till ultraljud när jag kommer in i v30, moderkakan ligger tydligen för lågt nere vilket kan skapa problem vid förlossningen. Har någon erfarenhet /kunskap om detta, hur vanligt är det att moderkakan inte flyttar på sig och blockerar utgången?

• Jonna1987
    amj87 skrev 2017-06-24 12:58:16 följande:

Lustigt! :) Blev också framflyttad 3 dagar med nytt BF den 20/11. Troligtvis en flicka som också bestämde sig för att fästa i framväggen. Blir kallad för extra UL v.32. Som jag har förstått det är det vanligast att moderkakan växer med men är väl individuellt som med allting annat :p Har du känt några fosterrörelser? Känns lite tråkigt om det ska komma senare än om moderkakan satt i bakväggen... 

Grattis till din förmodade flicka! :)

Bm sa bara att antingen flyttar moderkakan på sig med tiden eller så blir det kejsarsnitt, fick intrycket att det är 50/50 chans för vilket som.. Nyfiken som jag är ville jag höra från andra med liknande erfarenhet!

Tyvärr har jag inte känt något tydligt än, kanske inbillar mig att jag kände ett slags lustigt pirr vid två tillfällen. Kan ju ha varit gaser också xD Har du känt av bebisen än? Håller med, det är trist att få vänta med fosterrörelser, det är ju det som jag ser mest framemot just nu!
  • Jonna1987
    Linda365 skrev 2017-07-15 22:51:41 följande:

Hej!

Är i V.18(17+0 idag)

Har haft såna sjuka ilningar och hugg i underlivet i ca 6 dagar. Vad kan detta bero på? när jag ligger ner känner jag nästan ingenting mer än att jag känner mig kissnödig. När jag är uppe och går kan jag känna såna riktiga hugg och ilningar i hela nedre regionen.. någon mer som

Känner igen sig??! Borde jag vara orolig??????

Hej du! Jag har upplevt liknande obehag som du beskriver, min barnmorska sa att det är det som är foglossning. Hemskt hur det ba hugger till i det allra heligaste i tid och otid.. :/ och värre blir det väl med tiden, dessvärre :| om det känns ohållbart så prata med din barnmorska, hon lär väl ha tips och trix på hur du kan lindra besvären!
  • Jonna1987

Hej alla! Hoppas ni haft en fin start på sommaren :)

Undrar sådär allmänt hur det går för er nu när vi alla kommit halvvägs?

Jag mår i övrigt bra, pigg och ständigt hungrig, men känner obehag varje gång bebisen rör på sig.. Känns väldigt olustigt, jag önskar ju att hon håller sig stilla liksom även fast det inte skulle vara ett gott tecken :/ Är det nån mer som också upplever rörelserna som olustiga? Tycker alla omkring mig pratar bara om hur mysigt och underbart det är att vara gravid. Jag vill hellre ha ungen här skrikande helt okontrollerat varannan timme än känna såhär xD

Kram på er!

Svar på tråden BF november 2017