• Anyver

BF november 2017

Mia86a skrev 2017-12-03 05:15:43 följande:

Väcker denna tråd igen. Hur har det gått, har alla fått sina bebisar eller är det fler än jag som fortfarande väntar?

Jag hade BF den 22 november och har alltså gått över 11 dagar i dag, blir igångsatt på torsdag om det inte kör igång av sig självt innan dess. Är första barnet. Hur går det för dig, gått över mycket?
  • Anyver
    Mia86a skrev 2017-12-03 16:34:51 följande:
    Åh vad segt, tiden går ju sååå långsamt när man passerat BF. Då har du varit på ett extra ultraljud i veckan alltså, var bebis ?lagom stor? i alla fall? Jag har gått över fem dagar än så länge och hoppas att han tänker komma snart. Vi får igångsättning på lucia annars och det känns inte alls kul om vi inte får innan dess. Gick över 8 dagar med dottern så tycker det borde vara dags för denna snart, men sånt vet man ju aldrig.
    Nope, jag har inte fått något extra ultraljud här. Man blir ju som sagt igångsatt v 42 + 0 så jag antar att om det inte är något konstigt så får jag ingen extra kontroll. Var hos MVC i fredags, hon kollade bara det vanliga med blodtryck, SF-mått och hjärtljud. De ville göra en hinnsvepning, men lyckades tyvärr inte. Tappen var omogen och bakåtlutad ännu. Så är rätt kallt inriktad på att jag startas på torsdag.

Dagarna går riktigt långsamt, men är ju allt annat än flexibel och hurtig ;).
    Hur startade din förlossning med dottern? Vattenavgång eller värkar? Har du några känningar alls eller är det helt dött som här?
  • Anyver
    Mia86a skrev 2017-12-03 17:14:30 följande:
    Jaha, här får man ett ultraljud vid BF+8, trodde det var så överallt.

Haha nä inga känningar här heller så blir nog ingen bebbe i natt i alla fall. Man vill ju känna något, men det är väl bara att acceptera läget. Förra förlossningen startade med värkar, vattnet gick precis innan dottern kom ut så det var inget jag märkte alls, man har ju en hel del annat att fokusera på i det skedet om man säger så ;).
    Nej, inte här i alla fall.

Jag har inte heller känt något nämnvärt. Tror dock slemproppen gick i morse, men annars lugna gatan. Hur är det med dig i dag?
  • Anyver
    Mia86a skrev 2017-12-04 16:58:19 följande:
    Åh vad spännande att det kanske händer något i alla fall! Även om det inte nödvändigtvis innebär att bebisen kommer nu. Här är det fortfarande toklugnt. Tror ibland att jag känt någon värk men sedan när jag stannat upp har jag kunnat konstatera att det bara är bebisens rörelser som känns. Det strålar också en hel del ner i ljumsken på ena sidan, men det har gjort så 1-2 veckor nu, så jag antar att bebisen borrar ner sig och kanske fixerar sig nu.

Är din också ofixerad? Jag fick det beskedet av min barnmorska för ett par veckor sedan att bebis låg högt och rörligt. Nu i fredags låg bebis fortfarande högt och rörligt så om vattnet går ska jag lägga mig ner och ringa och rådfråga förlossningen. 

Hade en hel del ilningar i underlivet i går så bebis kanske är på väg att fixera sig, men än så länge ligger bebis VÄLDIGT högt. Men det ska ju tydligen inte påverka förlossningsstarten säger de som vet :)

Vet du om det är pojke eller flicka?

Svar på tråden BF november 2017