Inlägg från: Sambo1987 |Visa alla inlägg
  • Sambo1987

BF november 2017

Jag fullkomligt hatar att vara gravid. Jag kan verkligen inte förstå dom som säger att det är helt fantastiskt att vara gravid.. Mår illa konstant och får inte behålla mat. Har fått lergigan comp utskrivet nu och ska hämta ut det idag. Får hoppas att det hjälper..

• Sambo1987
    Sofiaxxx skrev 2017-03-30 19:20:57 följande:
    Jag är också ensam bland vännerna, först ut! Bor också i sthlm :)
    Även jag är ensam bland mina kompisar och bor i Stockholm! 
  • Sambo1987
    fanola skrev 2017-03-30 21:30:21 följande:
    Det är ju lite konstigt, enligt min BM blir alla erbjudna det. Bor visserligen i sthlm men borde ju va likadant överallt tycker man ju!
    Men enligt min BM skulle vi inte bli erbjudna KUB då jag "bara" är 29. Bor också i Stockholm.. Sa BM verkligen att alla ska bli erbjudna? Vill verkligen göra det nämligen.
  • Sambo1987
    jhk88 skrev 2017-03-31 11:49:40 följande:

Önskar er lycka till! Missfall pågår plus negativt test.

Jag beklagar verkligen!
  • Sambo1987
    Sofiaxxx skrev 2017-03-31 15:51:59 följande:
    Vi kanske får ordna nån träff? :)
    Tycker jag låter som en bra ide! :)
  • Sambo1987
    celz skrev 2017-03-31 21:57:08 följande:
    Alla i Stockholm har rätt till kub. Jag är yngre än du och blev erbjuden det!
    Då får jag helt enkelt ta ett snack med min BM då :/

Tack så mycket för att ni delar med er av informationen. Känns som att jag hade varit helt lost utan FL..
  • Sambo1987

Jag mår både psykiskt och fysiskt dåligt och jag vill inte gå runt och må så här utan anledning. Var därför iväg och gjorde ett tidigt UL idag och fick se och höra ett hjärta ticka! Det blev mycket lättare att stå ut med all ångest och allt illamående :)

Hon daterade även mig till 6+2 idag så jag var helt rätt ute trots oregelbundna menscyklar.

• Sambo1987
    fanola skrev 2017-04-01 10:15:06 följande:
    Vart bor du å vart gick du för att göra ultraljudet?
    I Stockholm och vi gick till vasamamman vid Odenplan. Kostade 790 kr men var helt klart värt det för min del :)
  • Sambo1987
    fanola skrev 2017-04-02 08:58:10 följande:

Snälla hjälp mig, har panik! Mina symptom är typ puts väck på ca 2 dagar. De försvinner mer och mer. Är i vecka 10 och nojjar sönder! Är det så att jag fått missfall igen? :( när bör det sätta igång?

Usch vet inte vart jag tar vägen om det är ännu ett missfall.. Snälla berätta något positivt.....

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av något sånt här men kan det inte vara "spökveckorna"? Googlade lite snabbt och såg att ett flertal hade upplevt att deras symtom bara försvann runt vecka 10 och att inget var fel :)
  • Sambo1987
    Nina 204 skrev 2017-04-03 18:54:08 följande:

Har gått in i vecka 7 igår. Har ett väldigt illamående men kräks bara på kvällarna.. och ömmande bröstet.. så symptom har jag men ändå e man alltid orolig för missfall.. ska kontakta bm imorgon om kub - test och höra om vi kan få göra det. Min sambo är adopterad så vi vet inget om hans sjukdomshistorik i familjen så då borde man väl få göra kub test? Trots att vi har en dotter innan som är fullt frisk.. försöker sluta snusa samtidigt kan lova det är inte det lättaste... är det någon annan som också försöker sluta..

jag slutade för två veckor sen när jag plussade. svårt som tusan men onico original (fri från tobak och nikotin) har verkligen hjälpt! Jag har inte fuskat en enda gång :)

En fråga till alla, hur är era magar? Min är uppsvälld och degig på ett sätt den aldrig varit. Är ju hemskt det här :S
  • Sambo1987
    Skata skrev 2017-04-04 10:37:18 följande:
    Jag har inte märkt någonting på min mage än. Har precis gått in i vecka sju. Däremot kom illamåendet med besked idag. På ett sätt känns det bra att ha tydliga symptom men jag hoppas jag slipper spy upp frukosten varje morgon
    Jag går in i v 8 imorgon och min fina platta mage är helt oigenkännlig Obestämd

Illamåendet har jag dragits med ett tag tyvärr men lergigan comp funkar faktiskt för mig så det har blivit liite bättre. Jag spydde ju upp det mesta innan.
  • Sambo1987
    Tiinuli skrev 2017-04-04 14:08:24 följande:

Här en till uppsvullen och redan gått upp 3kg, inte kul när barnet väger inget än så länge! Är i vecka 9 nu :)

Skönt att man inte är helt ensam i alla fall Skrattande

Jag har pga ätstörningar tidigare i livet inte vägt mig på 10 år så jag vet inte hur mycket jag har gått upp. BM har gått med på att inte låta mig se vågen eller delge resultatet.
  • Sambo1987

Är också gärna med i gruppen :)

Är det någon mer än jag som är ett hormonellt monster? Jag gråter för ALLT. och då menar jag allt. jag gråter av separationsångest när jag går och lägger mig tidigare än sambon (4 m bort liksom...) och när jag ser att sambon får dåligt samvete över något så gråter jag för att HAN ser ut att må dåligt osv osv.

• Sambo1987
    PlusLängtan skrev 2017-04-08 16:11:24 följande:

Jag hoppas det är några som vill skriva här. Jag har inte Facebook - och vi är väl här på forumet för att använda det...

Håller med! Jag stannar i alla fall kvar.

lite tråkigt att vanliga inlägg försvinner i mängden av alla facebook-grupps inlägg.
  • Sambo1987
    PlusLängtan skrev 2017-04-10 08:40:15 följande:
    Precis min tanke!

Jag var i en grupp här när jag väntade min dotter, och det var väldigt trevligt och bra att ha andra att prata med.
    Ja speciellt nu när man inte kan prata med så många om det. är i v 8 (7+5) och har bara berättat för mina föräldrar, ja och sambon också såklart :)
  • Sambo1987
    Marsvensson skrev 2017-04-10 09:05:18 följande:

Hejsan:) jag plussade den 16 mars har bf den 27 november så går in i v 8 (7+0) imorgon :) vårt andra barn :) dottern blir 1.5 år imorgon ????

Välkommen! 
  • Sambo1987
    PlusLängtan skrev 2017-04-11 20:31:50 följande:
    Håller med. Vi har bara berättat för några få, nära vänner / bror. Vi vill vänta en stund till. Man vet ju aldrig... tyvärr... Är i v 7 (6+6)

Åh vad jag längtar efter RUL, det var då allt kändes riktigt bra förra gången för mig! Men först ska man ju ta sig igenom dom första 12...
    ja det är ju de första 12 veckorna man vill förbi. Jag längtar tills jag kan berätta att jag mår piss. spyr flera ggr per dag och är så trött att jag somnar vid 20:30 om kvällarna ;)
  • Sambo1987
    Myysan skrev 2017-04-12 18:55:32 följande:
    Har du varit hos läkaren och fått tabletter? Jag har fått lergian Comp eller vad dom heter.
    Ja det äter jag. utan dom hade jag inte kunnat jobba, spyr mest tidig morgon och kväll nu :)
  • Sambo1987
    PlusLängtan skrev 2017-04-13 09:03:44 följande:
    Jag känner att jag är gravid, absolut. Men jag mår så mycket bättre än förra gången än så länge. Vad jobbigt att du spyr och mår dåligt. Jag mår inte illa. Är inte tröttare än vanligt, men så har jag varit trött i 16 månader, så gammal som min dotter är. Haha. Jag har lite molnande värk och känner ibland lite fladder (Ja det är sjukt tidigt, men känner precis samma som med dottern i v 17) Mår oförskämt bra, vilket är en oro det med.
    var in på gynakuten för ett par dagar sen eftersom det började rinna färskt blod. Jag vet att jag antagligen är överdrivet nojjig ,en det kändes skönt att få det bekräftat att allt är ok. Hjärtat slog och storleken stämde överens med 8+0 som det var då och jag har nu slutat blöda.

skönt att du får må bra! jag förstår vad du menar med att det också är en oro. jag blir orolig bara mitt illamående pausar några minuter :) Men måste ändå vara skönt att må så bra när du har en 16-månaders hemma också :)
Svar på tråden BF november 2017