Inlägg från: PlusLängtan |Visa alla inlägg
  • PlusLängtan

BF november 2017

Tiinuli skrev 2017-04-15 14:45:29 följande:

Blir så nervös :( har sen igår känt skarpa hugg långt in i slidan , är i vecka 9+4.

Någon som haft samma utan att det behöver vara nått dåligt eller vet vad det kan bero på?

Ring till 1177, din barnmorska, eller så och hör, så du slipper oroa dig.
  • PlusLängtan
    Tiinuli skrev 2017-04-15 14:45:29 följande:

Blir så nervös :( har sen igår känt skarpa hugg långt in i slidan , är i vecka 9+4.

Någon som haft samma utan att det behöver vara nått dåligt eller vet vad det kan bero på?

Ring till 1177, din barnmorska, eller så och hör, så du slipper oroa dig.
    emmafrick skrev 2017-04-16 08:59:41 följande:

Varning för gnäll!!

Är ju fantastisk att vara gravid ibland.. extremt illamående i 1,5vecka, har knappt orkat röra mig eller prata (effektivt när man pluggar på universitet), ibland får jag i mig lite mat ibland spyr jag som en kalv av att bara tänka på mat, täppt i näsan så kan knappt andas = använda koksaltlösning inte nässpray (ingen effekt alls..), virusinfektion i halsen så halsmandlarna är så svullna att jag knappt kan andas den vägen heller (som halsfluss fast utan behandling), viruset har på nåt sätt satt sig i ryggen så är i princip sängliggandes, var på akuten igår åh de sa att jag skulle gå hem åh äta alvedon och dricka te.. vilken briljant idé, Max 2-3koppar per dag är det va.. skitgraviditet åh än är jag bara i v.9 :(

2-3 koppar kaffe

5 koppar / muggar svart te

www.1177.se/Tema/Gravid/Graviditeten/Halsa-under-graviditeten/Bra-mat-nar-man-ar-gravid/
  • PlusLängtan
    emmafrick skrev 2017-04-16 14:07:53 följande:

Tack PlusLängtan, då kan åtminstone halsen få lindras lite!!

Varsågod :) Hoppas det blir lite lättare för dig iaf.
  • PlusLängtan
    Tiinuli skrev 2017-04-16 16:06:24 följande:

Tänkte höra med barnmorskan på tisdag men tills det kollar här om någon vet vad det kan vara eller nån varit ned om liknande.

Okej :) Tänkte bara att du inte skulle oroa dig :) Har inte varit med om liknande så var det enda rådet jag hade på lager.
  • PlusLängtan
    emmafrick skrev 2017-04-16 08:59:41 följande:

Varning för gnäll!!

Är ju fantastisk att vara gravid ibland.. extremt illamående i 1,5vecka, har knappt orkat röra mig eller prata (effektivt när man pluggar på universitet), ibland får jag i mig lite mat ibland spyr jag som en kalv av att bara tänka på mat, täppt i näsan så kan knappt andas = använda koksaltlösning inte nässpray (ingen effekt alls..), virusinfektion i halsen så halsmandlarna är så svullna att jag knappt kan andas den vägen heller (som halsfluss fast utan behandling), viruset har på nåt sätt satt sig i ryggen så är i princip sängliggandes, var på akuten igår åh de sa att jag skulle gå hem åh äta alvedon och dricka te.. vilken briljant idé, Max 2-3koppar per dag är det va.. skitgraviditet åh än är jag bara i v.9 :(

Hittade den här som kanske kan lindra två saker i en smäll för dig :)
  • PlusLängtan
    Camillaaa skrev 2017-04-17 09:35:48 följande:

Hej, vad kul att det finns en novembertråd. Är beräknad den 26 november. Sa till min sambo att det skulle ta tid att bli gravid. Men ack så fel jag hade, vi blev gravida på första försöket. Så kul!

Välkommen och grattis :)
  • PlusLängtan
    idisslaren skrev 2017-04-18 06:33:11 följande:

Hej, får tyvärr lämna tråden då vår bebis lämnat oss. Igen... I vecka åtta precis som i januari... :´( Lycka till ni andra och njut både av graviditet och bebisar 

Jag beklagar verkligen!
  • PlusLängtan
    emmafrick skrev 2017-04-18 23:28:23 följande:

Det vill jag oxå gärna veta :)

Och om nån vet om man kan få aviseringar i den här tråden? Eller är det bara till att gå in åh titta lite då och då?

Du får någon slags avisering på din sida här på FL tror jag om du prenumererar / favoriserar eller nått sånt på tråden. Jag kollar tråden vanligt dock...
  • PlusLängtan
    Tiinuli skrev 2017-04-21 12:27:27 följande:

Då va denna resa avslutad för min del :(

Vad jobbigt. Beklagar verkligen!
  • PlusLängtan

Mitt illamående har verkligen kommit igång.

Använder Seaband från apoteket. Hade dom förra graviditeten också, men precis som förra gången tar dom bara udden av illmåendet. Lär bli Postafen igen - bara att jag blir sååå trött av dom

Svar på tråden BF november 2017