Inlägg från: EpicNurse |Visa alla inlägg
  • EpicNurse

Mens efter p-stav!?!?

Din senaste mens spelar ingen roll för den var ingen rolig mens eftersom du hade hormonellt prevmedel. Det är din ägglossning du får utgå ifrån.

Positivt ägglossningstest garanterar inte att ägget släpper! :)

Sen så har det ju inte gått två veckor sedan ägglossningen om den var den 8/2. Skulle den ha varit den 7/2 så är det ändå inte konstigt om den kommer om ett par dagar. Alla har olika lång lutealfas (tid från ägglossning till mens). Så vissa har 14 dagar, andra 10, några 17. Så vänta och se vad som händer bara. Än så länge är allt normalt.

• EpicNurse
    eemmasofia skrev 2017-02-21 22:56:56 följande:

Låter vettigt! Tack så mycket ????

Så lite så! Hoppas du fattade trots mina slarvfel haha. Menade såklart riktig och inte rolig mens haha
  • EpicNurse
    Nattah skrev 2017-02-26 19:27:31 följande:

Skriver min fråga här, försökte skapa en egen tråd men de funka inte.

Jag tog ur min p-stav 2/2 eftersom jag och sambon vill skaffa barn :). Har inte haft någon mens under tiden jag hade p-stav (haft p-stav sen 2011). Och har inte fått någon mens än. Men jag har ömma bröstvårtor kan de beror på ägglossning/ att mensen är på väg eller att jag är gravid? Hade även ont i nedre delen av magen några dagar förra veckan. Och hur lång tid kan de ta innan mensen är tillbaka efter att man har tagit ur p-staven?

Ja det kan bero på allt du skev. Men mest sannolikt att du ska ha ägglossning snart eller har haft. Det är inte helt ovanligt att man får ägglossning inom 2-4 veckor efter man slutat med hormonella preventivmedel! Det kan också bero på att din kropp gör sig redo för att komma igång med ägglossning även om det kan dröja flera veckor tills dess :)

Det kan ta en månad men det kan också ta 5 månader :)
Svar på tråden Mens efter p-stav!?!?