• Anonym (förlåt mig för fan!)

Vad fan är det för fel på svenska folket??

Alltså, jag är ju "nästan" svensk för fan. Har ett fint jobb med bra inkomst. Ja bott i Sverige i hela mitt liv. Gjort det alla svenskar tycker är "vettigt", utbildat mig mm.

Men jag tål inte er nu efter 32 långa jävla år.

Jag är alltså 32 år, bott i Sverige hela tiden (mina föräldrar är dock utlänningar), haft nästan bara svenska pojkvänner, många svenska vänner, svenska kollegor... Men jag klarar det inte mer! Ni är jävligt speciella!

I relationer är ni labida, passivt aggressiva, fega, ynkliga och så jävla missnöjda hela tiden!

I yrkeslivet är ni gnälliga, avundsjuka, missunnar andra förmåner mm,

Som vänner är ni, till att börja med ganska osociala, snåla, stela, så jävla fyrkantiga och ja STELA..

Blir så trött på er och ja, ni lever som djur. Ni är kalla, känslolösa, stela, "frusna" (ni ska hela tiden vara så lömska!!) och ni fattar inte ens detta själv?!??

I förhållanden är ni alltid så fina och rara men ni vänder kappan efter vinden, opålitliga, illojala, gräsliga! Ni kan helt plötslig vilja lämna varandra! Varför separerar så jävla många svenskar från varandra?? Varför gör man det mer här än NÅGON ANNANSTANS i världen?? Varför !!

Tänk på det??? Kom inte och säg att "ni är fria och lever ert liv till fullo och eftersträvar lycka och ni vill inte låsa er i ett liv ni är missnöjda med och ni till skillnad från andra vågar skilja er och vågar sätta er lycka framför att må dåligt i en relation"

Bull jävla shit ! Svenskar är ju samtidigt ett väldigt ensamt folk! Studier visar att i Sverige finns fler singlar än i resten av världen ! Och självmordsstatistiken toppar fortfarande världslistan!!! Så vad fan håller ni på med era jävla miserabla fjant folk ??

Ni är alltid så missnöjda, olyckliga!

• Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??
  • Anonym (Olof S)
    Mila76 skrev 2017-07-01 20:13:30 följande:

Men hörni rasistskrällen här på familjeliv...

Att snacka om väldtäcktsgener kopplat till härkomst går bra, men jävlar om någon kommer och påstår att vi svenskar är otrevliga...

Någon som besitter förmågan att reflektera? Kanske skulle höja er ett snäpp som människor.

Lite mer exakt vilket inlägg är rasistiskt?
  • NomenNescio
    Mila76 skrev 2017-07-01 20:13:30 följande:

Men hörni rasistskrällen här på familjeliv...

Att snacka om väldtäcktsgener kopplat till härkomst går bra, men jävlar om någon kommer och påstår att vi svenskar är otrevliga...

Någon som besitter förmågan att reflektera? Kanske skulle höja er ett snäpp som människor.

Du har faktiskt en poäng i att vi är galet självgoda när det gäller vissa saker, som att svenska män minsann aldrig våldtar, utan det gör bara "de där andra", och att det därför är dubbelmoral att vi blir upprörda över att det plötsligt är vi som utpekas på ett negativt sätt.

Däremot har jag svårt att förstå ts problemställning. Mycket av det hon skriver är typiskt mänskligt snarare än typiskt svenskt. Avundsjuka och missunnsamhet finns överallt där människor finns. Och andra egenskaper som beskrivs, såsom kalla och stela, ser jag mer som misstolkning av vad jag tror egentligen är mer personlig integritet. Vi tenderar att inte störa varandra offentligt utav respekt, och vi tenderar att vilja träffa en person en eller två gånger innan vi släpper in dem i våra liv fritt. Och jag ser inget ont i det. Om svenskar trivs på det sättet är ju allt som det ska. Ts behöver inte älska det, men hon kan inte kräva att folk ska ändra något som de är bekväma och trivs med.
  • Mila76
    NomenNescio skrev 2017-07-01 23:46:27 följande:

Du har faktiskt en poäng i att vi är galet självgoda när det gäller vissa saker, som att svenska män minsann aldrig våldtar, utan det gör bara "de där andra", och att det därför är dubbelmoral att vi blir upprörda över att det plötsligt är vi som utpekas på ett negativt sätt.

Däremot har jag svårt att förstå ts problemställning. Mycket av det hon skriver är typiskt mänskligt snarare än typiskt svenskt. Avundsjuka och missunnsamhet finns överallt där människor finns. Och andra egenskaper som beskrivs, såsom kalla och stela, ser jag mer som misstolkning av vad jag tror egentligen är mer personlig integritet. Vi tenderar att inte störa varandra offentligt utav respekt, och vi tenderar att vilja träffa en person en eller två gånger innan vi släpper in dem i våra liv fritt. Och jag ser inget ont i det. Om svenskar trivs på det sättet är ju allt som det ska. Ts behöver inte älska det, men hon kan inte kräva att folk ska ändra något som de är bekväma och trivs med.

Nej det kan hon naturligtvis inte kräva.
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?

Detta är verkligen ingen trolltråd.

Då fjantigt att tro att allt som är provocerande är troll.

Är faktiskt allvarlig !!!! Hade jag inte varit det så hade jag bara slängt skit och försvunnit men jag vill veta bakgrund, teorier, tankar mm.

Har ni slut på teorier?

• oanonym
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-07-02 00:53:39 följande:

Detta är verkligen ingen trolltråd.

Då fjantigt att tro att allt som är provocerande är troll.

Är faktiskt allvarlig !!!! Hade jag inte varit det så hade jag bara slängt skit och försvunnit men jag vill veta bakgrund, teorier, tankar mm.

Har ni slut på teorier?

Om vad? Ditt överdrivna generaliserande om svenskar?

Min teori är att du tar i så du spricker, för att du hoppas få fram en reaktion. Men inte många verkar ha gått i fällan. De flesta har nog genomskådat dig.

Så frustrerande att jag inte kunde få roliga och intelligenta svar. Trodde att min tråd skulle fyllas med argument och logisk fakta :(

Jag var arg och konfunderas när jag skrev tråden och fick bra svar i början. Men mot slutet har det bara varit korta, icke beskrivande svar.

Finns det anledning till att så många utlänningar har dessa åsikter? Eller att jag har hållit med många som berättat om deras upplevelser om svenska folket? Har vi alla fel?

I trådstarten skrev jag saker som många andra också upplevt. Alltså en sammanfattning om våra upplevelser.

Har vi alla upplevt fel sida av saken? Vi pratar om ca 500 människor. Detta är kollegor, släkt, ex, vänner mm. Så blandade människor av blandad ursprung.

• Anonym (Glad)

Jag tycker att den stora frågan är: Vad fan är det för fel på dig ts??
    Tur att det finns hjälp att få i Sverige...

• oanonym
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-07-02 02:14:16 följande:

Så frustrerande att jag inte kunde få roliga och intelligenta svar. Trodde att min tråd skulle fyllas med argument och logisk fakta :(

Jag var arg och konfunderas när jag skrev tråden och fick bra svar i början. Men mot slutet har det bara varit korta, icke beskrivande svar.

Finns det anledning till att så många utlänningar har dessa åsikter? Eller att jag har hållit med många som berättat om deras upplevelser om svenska folket? Har vi alla fel?

I trådstarten skrev jag saker som många andra också upplevt. Alltså en sammanfattning om våra upplevelser.

Har vi alla upplevt fel sida av saken? Vi pratar om ca 500 människor. Detta är kollegor, släkt, ex, vänner mm. Så blandade människor av blandad ursprung.

Finns inte en chans att 500 människor, som du känner, håller med om allt du skrev i ditt första inlägg. Kanske några saker här och där, men det säger ju ingenting.
    oanonym skrev 2017-07-02 02:59:06 följande:

Finns inte en chans att 500 människor, som du känner, håller med om allt du skrev i ditt första inlägg. Kanske några saker här och där, men det säger ju ingenting.

På hedersord. Så är det. När många har tyckt så, när jag har tyckt så och när jag levt i Sverige i 32 år så borde jag ändå ha fått kött på benen, så att säga...

Men min slutsats är att en tredjedel tycker att jag har alldeles fel men vill inte förklara hur och varför.

En tredjedel tycker att jag bara är ett troll/borde packa/eller bara säger nåt random i ren känsloaffekt.

En tredjedel (sista delen) har förstått min poäng, hållit med och haft lite självdistans och faktiskt varit intresserade eller fört något intressant till tråden.

Kan inte fler säga nåt spännande/intressant? Även om ni inte håller med ?
  • sextiotalist
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-07-02 10:27:05 följande:

På hedersord. Så är det. När många har tyckt så, när jag har tyckt så och när jag levt i Sverige i 32 år så borde jag ändå ha fått kött på benen, så att säga...

Men min slutsats är att en tredjedel tycker att jag har alldeles fel men vill inte förklara hur och varför.

En tredjedel tycker att jag bara är ett troll/borde packa/eller bara säger nåt random i ren känsloaffekt.

En tredjedel (sista delen) har förstått min poäng, hållit med och haft lite självdistans och faktiskt varit intresserade eller fört något intressant till tråden.

Kan inte fler säga nåt spännande/intressant? Även om ni inte håller med ?

Dina upplevelser är självklart dina, men du kan, precis som vi andra, inte säga att dina upplevelser är alla andras.

Känner du till karikatyrer? Det är ju teckningar där man framställer drag väldigt groteska. Karikatyrer, till skillnad från nidbilder, ritas med humor och hjärta.

Det du gör, är att göra en nidbild av dina landsmän.

Jag skriver landsmän, för det är väldigt många, som du troligen upplever som etniskt svenskar, kan ha utlandsfödda föräldrar. Skulle du träffa min sambo, så skulle du aldrig gissa att hans mamma är från Österrike.

En annan bekant, som ser väldigt svensk ut har sina rötter i Grekland. Min chilenska kollega ser inte chilensk ut alls.

Dvs den du kanske bittert muttrar över svenskt beteende är kanske född i ett annat land, draget du irriterar dig över är kanske ett släktdrag.

En annan intressant aspekt. Har du bott i ett annat land?

Jag har vänner som bott i andra länder, länder som de älskat att turista i, men upplevt ett helt annat land som invandrare än som turist.
Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??