• My987

Upprepade missfall med lyckligt slut

Jag fick fyra tidiga missfall efter varandra innan denna graviditet. Är nu i senaste graviditeten i vecka 25 och allt har sett bra ut hittills. Är 28 år gammal.

Alla missfallen skedde bara några dagar efter plus upp till två veckor efter plus. Alltså väldigt tidigt. Dock var det jobbigt då man hann glädja sig och började känna vissa graviditetsymtom. Det värsta var att dock rädslan/ovissheten om att inte kunna få barn i framtiden.

Efter alla missfallen hade det inte ens gått ett år. Har blivit gravid väldigt lätt. Därför gjorde vi bara en liten utredning eftersom jag försökt så pass kort tid. Det visade inte något fel och de bad oss fortsätta försöka innan större utredning görs.

Jag läste på en hel del och ville göra allt jag kunde för att det skulle lyckas. Såhär gjorde jag den gången det ?lyckades?:

- Innan ägglossningen åt jag Donaferty kvinna (fortsatte också en månad efter plus). Syftet var att förbättra äggkvalitén. Innehåller också folsyra. Går att köpa på nätet.

- Min sambo åt zink och folsyra månaden innan ägglossning för att förbättra spermiekvaliteten

- Från ?plusset? började jag smörja med progesteronkräm två gånger per dag. Beställde progesterall på nätet. Detta för att progesteron kan hjälpa till att behålla graviditeten. Fortsatte till vecka 12 och trappade av till vecka 14. Då moderkakan ska ta över tillräckligt med progesteonproduktionen.

- Andra saker jag gjorde var att minska kaffeintaget och försöka stressa mindre

Vet inte om dessa saker hjälpte mig denna gång eller om det bara var min tur och slumpen att det lyckades denna gång. Men jag vet att man vill göra allt man kan och kanske kan jag hjälpa någon genom att dela med mig av vad jag gjorde..

Svar på tråden Upprepade missfall med lyckligt slut