elyse skrev 2017-02-24 17:02:19 följande:
Jag tycker själv att jag köper mycket kläder. Men jag lägger nog inte mer pengar än de flesta, förmodligen mindre. Ca hälften är secondhand. Och jag är en j*vel på att städa ur garderoben och antingen sälja eller skänka till välgörenhet. I princip kör jag ett plagg in - ett plagg ut.
Jag ska också bli bättre på ett plagg in ett plagg ut men problemet är att det är så sällan ett plagg måste kastas pga fläckar, hål eller att det är slitet och det är där det tar emot för mig att göra mig av med gamla kläder. Det känns ju vansinne att kasta eller skänka bort kläder som är som nya bara för att dom är gamla. Hur kommer man över den tröskeln så att garderoben inte svämmar över med kläder som troligtvis inte kommer att användas?
Anton Chigurh skrev 2017-02-24 17:15:30 följande:
Det varierar ganska mycket. Nåt år kan det bli en hel del slantar jag lägger, sett med mina ögon, men mindre året efter. Jag köper oftast med lite hyfsad kvalité och då behövs det bytas ut mer sällan. Har jag tex köpt Meindl kängor för 3000 spänn och Fjällräven byxor för 2200 spänn så är det grejer som förhoppningsvis håller ett tag. Är jag ute efter ett plagg och hittar nåt som faller mig i smaken så kvittar det vad affärn heter. Det blir Dressman, MQ, alla sportkedjorna ala Intersport, XXL, osv, det kan bli HM, och emellanåt blifver det Desigual.
Men hur mycket kläder per säsong/år.....!!!
Det vetifan, men jag kan dock konstatera att det blir onödigt mycket ibland. Jag har en helvetes massa snygga/bekväma kläder jag använder alldeles för sällan.
Mvh //Anton
Kvalitetskläder föredrar jag också. Problemet är att dom håller för länge och man hinner oftast tröttna på dom långt innan dom är utslitna. Du får försöka se till att gå med dina snygga och bekväma kläder lite mer när du ändå har köpt dom.