• frgg

Hjälp! Hon förstör våran son

Jag reagerar också på att han är så törstig. Förstår jag det rätt att pojken bara träffar sin biologiska mamma 2-4 timmar en gång i veckan? I så fall förstår jag inte hur han kan bli så sockerberoende och törstig. Ifall mina barn går på kalas och äter obegränsat med sötsaker några timmar så är de kanske lite extra törstiga den dagen men dricker definitivt inte diskvatten. Vi begränsar inte heller deras tillgång till vatten. Har någon läkare sagt åt er att göra det? Dricker han sådana mängder att en begränsning verkligen behövs så måste det ju utredas. Det kan ju knappast bero på sötsaker 2-4 timmar en gång i veckan utan måste ju vara någon medicinsk orsak.

Visst finns det saker som är oroväckande i din berättelse och det är bra att ni är i kontakt med socialen, men mycket av det du berättar har mina barn också gjort i den åldern och det är inget fel på dem. Barn går ofta igenom utvecklingsfaser där deras beteende förändras.

Förstår att det känns lugnare när biologiska mamman inte är i bilden, men det är inte nödvändigtvis det bästa för pojken i det långa loppet. I de allra flesta fall (om det inte finns misshandel med i bilden) är det bästa för barnen att fortsätta ha kontakt med sina biologiska föräldrar. Även om du vore den mest fantastiska mamman i hela världen så kan du inte ersätta hans biologiska mamma. Speciellt när barnen kommer upp i tonåren brukar kontakt med de biologiska föräldrarna bli mycket viktigt för barnen.

Svar på tråden Hjälp! Hon förstör våran son