• 1113

Bf sept andra barnet.

Hej,

Det finns en septembertråd redan som inte är så värst aktiv. Tänkte kolla om det finns några som är gravida med andra barnet?

Hur mår ni? Känns det stor skillnad från förra graviditeten?

Jag mår illa mest hela tiden och det är svärta att dölja magen. Är i vecka 11+2 bf 18 september.

Har en som som är född 2015.11.11. :)

• Svar på tråden Bf sept andra barnet.
  • 1113
    Marie19 skrev 2017-03-03 14:59:50 följande:

I vecka 13 nu, beräknat till mitten av september.

Min pojke har fyllt ett.

Känns härligt och spännande.

Magen har blivit stor direkt tycker jag, jobbar helt på att dölja magen.

Åh grattis! Vad kul med syskon. Hur har du mått annars? Har det vart annorlunda än förra graviditeten? :)
  • 1113
    Marie19 skrev 2017-03-06 17:00:23 följande:

Tycker att alla symtom kommit mycket snabbare än förra.

Illamående från vecka 5. Kräktes då typ.

Mycket mer foglossning. Inte lika ömma bröst men ändå spänt. Magen syns nu i vecka 13, så det har känts obekvämt att sova på mage sedan flera veckor.

Hur har du känt dig/hur känner du dig?

För mig kom alla symtom kommit senare och lindrigare. Illamåendet är nog snart helt borta. Men magen är dock som du säger mycket större och när jag ligger på rygg på morgon så syns det jätteväl vart livmodern sitter. Blir som en liten kula.
  • 1113
    sandraellinor skrev 2017-03-13 18:30:33 följande:

Hej,

Jag är gravid med andra barnet och har bf 15 september som det ser ut i dagsläget. Mitt första barn är 10,5 månad gammal.

Jag mår oförskämt bra, precis som när jag väntade sonen. Enda skillnaden är väl att jag mått lite mer illa på morgonen, men inte så jag ska klaga över det.

Men annars är det hittills inte så stor skillnad på graviditeterna, endast att denna känns av att gå fortare (men det är väl för att man har en liten av springa efter) och nu när jag är trött kan jag inte gå iväg och sova som jag kunde sist :p

Hej, kul att du har hittat hit!

Ja jag känner samma, jag tyckte att det tog en evighet med sonen att ens nå 12veckorsstrecket och nu har det inte alls känts som att jag har gått och väntat utan snarare tvärtom.

Min kille har börjat på förskolan så jag hinner ta en lite tupplur innan det är dags att hämta. För jag är hemma och pluggar på distans.

Är du fortfarande föräldraledig? :)

Känner du också at magen växer snabbare? :)
  • 1113
    Jolly23 skrev 2017-03-13 21:39:59 följande:

Väntar mitt andra barn 3/10. Då mitt första barn kom i v36 så antar jag att detta kanske kan bli ett septemberbarn. Mitt första barn fyller 4 i april. Har mått lite illa men annars helt ok. Mådde bra med första hela tiden.

Hej och grattis till bebis! :)

Härligt att du mår bra. Det är inte alla som gör det. Mitt illamående försvann men har nu kommit tillbaka dom senaste två dagarna. Bara tanken på frukost får mig att kväljas. Haha

Har ni berättat för familjen ännu? :)
Svar på tråden Bf sept andra barnet.