Inlägg från: Cykeltjejen |Visa alla inlägg
  • Cykeltjejen

Vi som försöker bli gravida 2017

Jag och min sambo har precis börjat försöka få vårt första barn. Slutade med p-piller i början av februari, hade mens 4-8feb. Jag har inte kört några ÄL test men hade flytningar som stämmer in på ÄL 13-14 feb samt molnvärk m.m. hade sex 12e feb och 15onde om jag inte minns fel. Inte haft så stor koll om jag ska vara ärlig utan det är först nu jag börjat intressera mig ???? Men om man räknar mens 14 dagar efter ÄL så borde jag vara BIM+3 nu. Ingen mens ännu.

• Cykeltjejen
    Pmc85 skrev 2017-03-03 17:35:26 följande:

Men om du är Bim +3 blir du inte nyfiken på att testa? :D

Jo men jag sitter i en buss påväg till Sälen och ska köra Vasaloppet på söndag. Så tänkte vänta med test tills på måndag när jag är hemma igen :):)
  • Cykeltjejen

Jaha, då har jag åkt Vasaloppet. Och i och med det har jag nu tagit ett nytt graviditetstest CB digital med veckoindikator. Fortfarande negativt och fortfarande ingen mens. Men antar att det kan ha med att jag nyligen slutat med p-pillren trots att jag fick mens nästan direkt jag slutade med dem :) bara att ha tålamod och se när mensen behagar dyka upp!

• Cykeltjejen
    Sunset08 skrev 2017-03-06 11:29:20 följande:

Åh...trist. förhoppningsvis är du bara låghormonare och det är därför inget syns än. Eller att du får mens snart så att allt börjar rulla.

Har fortfarande inte testat själv...vågar jag ens :P tänk om jag hade äl en vecka senare än jag trott, då kan jag vänta med test till nästa måndag.

Hur stor är chansen att man faktiskt är en så kallad låghormonare? Lurar man bara sig själv att hoppas? Mensen är fortfarande no where to be seen :/
  • Cykeltjejen
    Sunset08 skrev 2017-03-07 11:20:56 följande:

Jag har ingen statistik på det tyvärr, men det är något man hör ibland. Tiden lär ju iaf utvisa :) antingen dyker mensen upp när den behagar eller så kommer du få en rund mage :P Jag ska ta ett test idag. Kan ju vara samma för mig - inget utslag men ingen mens, vi får se.

Jag håller tummarna för dig :) <3
  • Cykeltjejen
    Sunset08 skrev 2017-03-07 21:37:27 följande:

Nä det var negativt idag. Så vi får se vad det blir utav det :P har mensen inte kommit om en vecka så tar jag ett nytt test ^^

Trist min mens lyser fortfarande i sin frånvaro. Men vi är ju bara ca BIM+5 idag. Finns ju de som plussat senare än så ????
  • Cykeltjejen
    Sunset08 skrev 2017-03-08 07:46:21 följande:

Jo men precis, och sen kan iaf jag ha haft äl senare än jag förutspått. Jag är lite osäker på den punkten. Hur som haver lär vi ju få veta tids nog :P Vissa vill ju vänta med att försöka tills mensen kommit igång och sånt, kan ju förstå det nu..så att man vet när man kan förvänta sig saker :P

Nu upptäckte jag att det kom jätte jätte lite rosa på pappret så nu kommer väll kanske äntligen mensen ????
  • Cykeltjejen

Blä min mens kom nu och i monster-kraft :( jaja bara ta nya tag till nästa månad då! :)

• Cykeltjejen
    Sunset08 skrev 2017-03-09 11:33:54 följande:

Men då har du iaf kommit igång, även om du såklart hellre vill vara gravid, till skillnad från mig i mitt vakuum här...

Hur går det sunset08? ????
  • Cykeltjejen
    KiaTia skrev 2017-03-19 11:14:49 följande:

Åh vi har bestämt oss för att ta ut spiralen i mitten av maj nu. Är man knasig om man redan nu ringer och bokar en tid? Haha. Så slipper man oväntade väntetider och har en dag att se fram emot ;)

Brukar ju kunna vara långa väntetider till och från så tycker inte att det är konstigt att ringa och boka nu :)
  • Cykeltjejen
    Solsidan17 skrev 2017-04-02 22:37:31 följande:

Heej! Jag och sambon planerar barn och ska nu i april på fertilitetsutredning. Fick ett missfall i december förra året i vecka 8. Men igår hade jag BIM, men ingen mens i siktet, så jag tog ett test. Men tycker det var väldigt svårt att se, så undrar därför om ni kan se något?

Tycker mig ana en svag skugga :)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017