• IsabelH

Vi som försöker bli gravida 2017

Hej! Jag hoppas gärna in i tråden också. Jag och min man planerar första barnet nu. Vi slutade nyss med minipiller (cerazette) och jag väntar fortfarande på första blödningen och att äl och mens ska sätta igång :)

Hur många dagar tog det för er andra innan ni fick första mensen?

• IsabelH

Tack för alla svar :)
    Jag är nu inne på dag 6 efter pillerstoppet och har fortfarande inte fått mens. Känns märkligt då jag alltid annars fått en blödning några dagar senare om jag missat ett-två piller. Men jag antar att det kan dröja ändå.

Alla är vi ivriga och jag kommer ihåg känslan av att några dagar känns som en evighet :)

• IsabelH

Simone,

Jag har haft en del flytningar efter att jag slutade med pillren. Har du haft det?

Vad säger ni andra? Hade ni vita/vattniga flytningar efter pillerstoppet? Är det vanligt, vad beror det på?

Jag har inte haft några flytningar alls under tiden jag åt minipiller. Är det kroppen som återställer sig kanske?

• IsabelH
    Simone skrev 2017-03-13 11:32:17 följande:
    Japp jag hade rätt mycket flytningar i typ 3-4 dagar efter stoppet. Nu är dom borta tack och lov :) idag verkar mensen komma också
    Samma här, flytningarna är borta nu. Men mensen har inte dykt upp än..

Vad skönt om det är mensen :)
  • IsabelH

Fortfarande ingen mens, dag 13 utan minipiller. Inatt vaknade jag av magont, typ som ett "magknip" längst ner i magen fast mer smärta och det har inte släppt.. flytningarna är tillbaka också. Börjar fundera på om något är fel. Är detta normalt efter pillerstopp?
    Blir lite orolig..

• IsabelH
    FrökenJ90 skrev 2017-03-17 19:00:12 följande:
    När jag slutade med mina minipiller dök mensen upp efter 28-29 dagar så om du får liknande kanske du närmar dig äl? Eller så beror det på pillerstoppet, jag fick typ gravliknande symtom när jag slutade. Tror inte att det är något fel :)
    Jag har haft gravsymptom sen jag slutade med pillren, men inatt blev det värre. Det har lugnat ner sig lite. Det konstiga är att flytningarna har kommit tillbaka :)
  • IsabelH

Fortfarande ingen mens, dag 24 efter sista pillret.. jag gjorde abort i september förra året och sjuksköterskan sa att jag skulle börja med pillren direkt efter, tveksam på om det var så bra, funderar på om jag ska ringa dit när det gått en månad.

Hur har det gott för dig Simone? Har du haft nån mer blödning?

• IsabelH
    Sassa4 skrev 2017-03-31 15:59:16 följande:

Vi har ju försökt bli gravida i 5 månader nu sen mitt missfall. Men jag kan inte riktigt slå bort tanken på att om jag skulle bli gravid nu så skulle det bli ett december barn. Och jag vill nog helst (detta är bara min åsikt) inte ha ett barn den månaden. Så vi kommer faktiskt hoppa över en månad eller två nu. Så dumt att man tänker såhär egentligen.. Är det någon mer än mig som tänker/känner samma?

Jag och min man tänker likadant, men jag tror precis som HannaPanna92 att det inte spelar någon roll om man har försökt bli gravid länge.

Jag är på dag 28 utan mens nu efter att jag slutade med minipillerna. Igår fick jag en pytteliten brun flytning, sen efter det ingenting. Förhoppningsvis mensen som är på väg.
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017