• ammela

IVF2 start april -17

Tino skrev 2017-03-13 15:42:36 följande:

Jag ser att det i rubriken står IVF2. Är det okej om jag hänger på här ändå? Jag och min man ska nämligen göra FET1 i april/maj.

Vi fick vid IVF i vinter totalfrys pga risk för överstimulering. Fick många äggblåsor men många var "tomma" eller omogna men vi fick tack och lov till frysen ändå men inte sådär många som vissa som blir överstimulerade får. Hoppas alltså på detta FET. Det blir insättning i naturlig cykel vilket känns bra för jag är rädd för dessa hormoner för jag mådde bra efter äggplocket och ett par veckor efter.

Jag är 31 år och vi har försökt få barn i 2,5 år snart. Vi har delvis manlig faktor men läkarna har alltid varit så positiva att vi självklart kommer att lyckas naturligt, bara det att det tar lite extra tid för oss. Så egentligen har vi nog ingen förklaring varför det inte går.

Jag har aldrig varit gravid och det känns faktiskt helt omöjligt att jag någonsin skulle kunna bli gravid. Ni som inte har barn sedan tidigare, känner ni igen känslan att det känns som att ens kropp aldig någonsin skulle kunna bära ett barn? Det känns som att min kropp är ogästvänlig på något sätt och att jag är en sämre kvinna än andra.

Känns spännande och samtidigt otroligt läskigt med insättning i april.

Ska också göra FET i slutet av april/början av maj. Vi gjorde vårt första försök nu i feb med ET som inte tog sig. Men vi har 4 blastocyster i frysen så vi hoppas på någon av dem! Känns som en evig väntan, igen, på att få göra FET. Vi har precis som ni manlig faktor och jag har aldrig varit gravid.
  • ammela
    Nykär15 skrev 2017-03-16 11:01:03 följande:
    Nej, Fertilitetscentrum Glad
    ivfbullen skrev 2017-03-15 16:16:33 följande:

Är det någon av er som skulle vilja följas åt även där vi kan prata med varandra anonymt som typ via Skype?
    Jag använder mig av något som heter Discord (1000 gånger bättre än skype) och gjort en IVF server där vi kan prata och skriva. 
    Någon som vill?

Sitter mest från telefon och tycker det är krångligt med ett ställe till att gå in på ....jag är här eller kanske på fb senare, men till att börja med håller jag det här. 

Vad bra ni fick flera till frysen och att ni snart får göra FET. Vad kommer det sig att ni får vänta så långt mellan återförande? 

De väntar ut en cykel med ägglossning och mens så att hormonerna går ur kroppen så ca 6 veckor mellan då. Tyvärr är min mens knas nu efter vår första så vi får se hur det går, inte haft någon riktigt blödning och den har stannar av helt nu :/ ringde sahlgrenska och de sa avvakta 2 v, liten fundering kring utomkvedes förutom att jag inte har något positivt utslag på testerna så troligen inte ändå... bara läskigt att kroppen inte gör som den ska!
  • ammela

Hej alla. Har efter vad som känns en evig väntan troligen fått min mens nu och vi kan dra igång FET 1 från vår IVF 1 i feb som inte tog sig. Hämtar ut letrozol idag för att verkligen se till att jag får ägglossning. Så kanske insättning redan vecka 16. Mensen typ 2 dagar tidig, om den nu är igång helt men tror det :) pratade med sahlgrenska i torsdags som trodde denna mens skulle bli sen så är den tidig istället. Min kropp verkar inte reagera som alla andras under detta, knäppt!

• ammela

Glad gubbe = FET för oss!! Så glad. Ätit letrozol då jag inte brukar då utslag på ägglossningstester. Liten oro av att det inte skulle gå men sån lättnad när allt är som det ska.

Svar på tråden IVF2 start april -17