IVF2 start april -17
Jag ser att det i rubriken står IVF2. Är det okej om jag hänger på här ändå? Jag och min man ska nämligen göra FET1 i april/maj.
Vi fick vid IVF i vinter totalfrys pga risk för överstimulering. Fick många äggblåsor men många var "tomma" eller omogna men vi fick tack och lov till frysen ändå men inte sådär många som vissa som blir överstimulerade får. Hoppas alltså på detta FET. Det blir insättning i naturlig cykel vilket känns bra för jag är rädd för dessa hormoner för jag mådde bra efter äggplocket och ett par veckor efter.
Jag är 31 år och vi har försökt få barn i 2,5 år snart. Vi har delvis manlig faktor men läkarna har alltid varit så positiva att vi självklart kommer att lyckas naturligt, bara det att det tar lite extra tid för oss. Så egentligen har vi nog ingen förklaring varför det inte går.
Jag har aldrig varit gravid och det känns faktiskt helt omöjligt att jag någonsin skulle kunna bli gravid. Ni som inte har barn sedan tidigare, känner ni igen känslan att det känns som att ens kropp aldig någonsin skulle kunna bära ett barn? Det känns som att min kropp är ogästvänlig på något sätt och att jag är en sämre kvinna än andra.
Känns spännande och samtidigt otroligt läskigt med insättning i april.