Inlägg från: MadHatter |Visa alla inlägg
  • MadHatter

90 talsfest!!! kläder!!!

I mitten av nittiotalet hade jag korta a-formade klänningar, överknä-strumpor och doc martins, eller bagy "arbetarbyxor" eller manchesterbyxor och tighta second hand tshirts med tryck. Skjortklänningar var också populära, och gärna gulliga hårspännen med typ fjärilar i håret. Lager på lagerlinnen till jens hade jag också en del (spaghettilinnen)

Tidogt nittiotal hade jag mycket flanellskjortor och "farfarströjor" - ribbstickade herrundertröjor. Levis 501.( typ 90-91/92)

Det jag hade i slutet av nittiotalet tror jag nästan jag skulle kunna ha nu. Mycket kostymbyxor eller korta rutiga kjolar. En blus eller jumper till det. Kommer ihåg att det var en tillfällig trend med associarer med fjädrar också en kort period med väldigt färglada kläder.

• MadHatter

Åh jag höll på att glömma det där med att ha både byxor och klänning/kjol, det bör ha varit i mitten av nittiotalet också. Du kanske kan ha en klänning till dina jazzbyxor?

• MadHatter

Benvärmare minns jag inte från 90-talet däremot som sagt långa strumpor som man endera drog över knäna eller hasade ned på vaderna.

Platåskor däremot var väldigt trendigt ett tag både platå+ klack och bara extra tjock sula. Även tjock sula på kängor, fanns också gympaskor med platåklack.

Svar på tråden 90 talsfest!!! kläder!!!