Inlägg från: pallazathena |Visa alla inlägg
  • pallazathena

Är det fel att låta barn springa inomhus ?

Inte okej att springa i en lägenhet, på samma vis som det inte är okej att hoppa hopprep eller sparka boll. Springa får man göra ute.

Och om man bor i lägenhet bör man visa hänsyn när det gäller lek som låter, för att inte störa grannar på tidiga mornar eller sena kvällar.

• pallazathena

Att bajs är också naturligt, det innebär inte att det är okej att göra det på ett vis som stör ens grannar.

Om man bor i lägenhet får man lära sig att visa hänsyn och inte störa grannarna. Det är inget onaturligt med det.

• pallazathena

Att rörelse ska uppmuntras och att man ska visa hänsyn till sina grannar tycker jag inte behöver vara motsägelser. Jag är uppvuxen i lgh och fick lära mig att inte springa inomhus, inte heller hoppa hopprep eller stöka högljutt på morgonen utan då leka tysta lekar. Barn mår bra av att lära sig att visa hänsyn och respekt för sina medmänniskor. Nu hade ju ts en granne som inte brydde sig, så skönt! Jag har haft grannar vars barn drog igång 05 varje morgon och det lät som att de skulle riva lägenheten ovanför. Inte okej.

Svar på tråden Är det fel att låta barn springa inomhus ?