Inlägg från: Kasperina |Visa alla inlägg
  • Kasperina

Är det fel att låta barn springa inomhus ?

Jag ser det så här:
    Barn springer, det är deras naturliga rörelsemönster, och jag tycker de har rätt att röra sig naturligt i sitt eget hem.
    Givetvis får de inte härja hur mycket som helst, och vissa tider ska det vara lugnt, men på dagtid tycker jag de har minst samma rätt att röra sig som grannen har att skyffla snö så att det trillar ner på min altan. Det är helt enkelt svårt att undvika och inte så störande att man ska begränsa någons liv till något som är besvärligt eller till och med helt onaturligt för dem.

• Kasperina

Varje gång jag ser en sån här diskussion undrar jag om det är så att vi definierar "springa inomhus" på olika sätt.
    Jag har träffat extremt få små barn som inte springer från ena stället till det andra, de som inte har gjort det har haft någon motorisk problematik.

Ni som absolut inte tillåter spring inomhus, hindrar ni dem fysiskt eller hur gör ni? Hur i h-sike får man en 1-åring som inte vet något roligare än att springa att sluta?
    Tar det inte bort glädjen ganska rejält hos dem om de hela tiden måste tänka sig för innan de rör sig?
    Eller menar ni något annat med "spring inomhus"?

Svar på tråden Är det fel att låta barn springa inomhus ?