• ciann

Är det fel att låta barn springa inomhus ?

I lägenhet får man ta det lugnt med springandet. Det var ett av skälen att vi flyttade till villa. Här har vi inrett ett aktivitetsrum i källaren där allt är tillåtet, springa, innebandy, volter, bågskytte, skateboard. Eller vad de kan få för sig.

• ciann
    Poppy75 skrev 2017-03-14 09:21:56 följande:

Nu har jag pratat med grannen under. Hans barn fick springa i deras lägenhet när de var små, han blev förvånad när jag frågade om det var ok. Han tyckte inte alls att vi är störiga utan var tvärtom imponerad att vi kan hålla dem tysta så länge på mornarna.

Jag tycker det är konstigt att så många här är helt emot spring, bland våra vänner och släktingar är det accepterat. Men tråden här var en tankeställare. Jag ska pränta in i pojkarna att man inte får springa hos andra om de inte sagt att man får.

Superbra hanterat att kolla av med grannen. Nu vet du att det inte stör på den nivån ni håller er och har ni visat grannen att ni bryr er. Ni har också öppnat upp för att grannen kan komma till er om det skulle störa framöver.

Jag är också förvånad över att så många är så väldigt negativa till spring.   
  • ciann
    Deceree1 skrev 2017-03-14 15:49:23 följande:

Och låt dom bygga sin egen hinderbana eller koja själva om dom vill ha det.

Men det beror väl på ålder på barnet.

Små barn är man med ute och bygger hinderbanor till inne (eller ute)
    Större barn leker ute och bygger sina egna hinderbanor inne (eller ute)

I alla fall hemma hos oss
Svar på tråden Är det fel att låta barn springa inomhus ?