Inlägg från: Alexander Adam |Visa alla inlägg
  • Alexander Adam

Är det fel att låta barn springa inomhus ?

Ja! ... Det är helt fel. Delvist barn blir mentalt påvekade psykiskt att känna sig inlåsta hemma ( för det är kallt ute ) och barn blir mer vilda crazy. För tillåter man för mycket så gör dom mer duma saker utan föräldrars medvetna.

Jag läst massa kommentarer och märker att folk har ingen respekt för omgivningen eller grannar. Antingen förstår dom inte eller tänker bara på sig själva.

Nej!... Ett hem är ett hem. Inte dagis inte lekpark inte hinderbana eller liknande som kan skade barn i själva verket. ( slå sig kant i något )

Ja!... springa ,kastade föremål och skricka mycket... är störande som fan! Du kan ej fokusera dig, inte plugga, inte läsa bok, inte kolla på tv i ro.

I min tid när jag va liten varken springa eller skrika fick vi aldrig. Föräldrarna hade hänsyn till grannar och omgivningen. Och vi respekterade dom. För lär man barn respekt tidigt får man bra resultat sen.

I dessa tider föräldrar är hopplösa. Dom orkar inte vet inte hur eller är rädda för att ta tag i det. I det analoga tiden hade vi respekt och blev upplärda av riktiga föräldrar.

Svar på tråden Är det fel att låta barn springa inomhus ?