Inlägg från: AndreasC81 |Visa alla inlägg
  • AndreasC81

Är det fel att låta barn springa inomhus ?

Med risk att bumpa denna tråd men vill gärna säga mitt i detta ämne.

Många bor i lägenhet för att de inte har råd att bo i hus t.ex. Många skulle välja att bo i hus om de kunde eftersom att bo k lägenhet innebär att man får stå ut med grannar som har noll respekt för andra människor.

Det handlar om att rrspekter varandra och att förstå varandra. Man måste respektera att barn är barn men som barnfamilj så måste man respektera och förstå att andra kanske vill ha lugn och ro.

Hos mig flyttar barnfamilj efter barnfamilj in. De bor inte länge och när de flyttar ut så flyttar nästa in och väsnas mer än den förra. De börjar tidiga mornar och springer, slår, flyttar möblerna fram tills sent på kvällen. Varenda helg. Jag kan inte fokusera på något alls. Kan inte se på TV utan att ha öronsnäckor och trots att jag har det så tränget oväsendet igenom. Har högsta volym i öronen men det tränger igenom ändå. Det är bara lugnt på nätterna.

Det har gått så långt att jag måste gå ut och undvika att vara hemma så mycket som möjligt. Har saker jag behöver göra men drar mig för att göra det och skjuter upp saker för det är ett sådant oväsen.

Barn måste få vara barn men barnfamiljer måste förstå att de inte är ensamma i fastigheten. Andra människor har också rättigheter som t.ex att få ha det lugnt i sitt eget hem. Man kan inte låta barnen ta överhand och bara hävda sina barns rätt att få röra sig. Om folk störs så måste man ta hänsyn till det. Människor har rätt att inte bli störda lika mycket som barn har rätt att röra på sig.

• AndreasC81

Men visst. Man kan ju alltid dra på TV?n på högsta volym när barnen ska sova. Då blir det väl ett jävla liv och säkert snack om att man ska visa hänsyn för att barnen ska sova. Då är det noga med hänsyn. När det är de som blir störda.

Svar på tråden Är det fel att låta barn springa inomhus ?