Inlägg från: Nappar12 |Visa alla inlägg
  • Nappar12

Fruktansvärd abort - någon mer? VARNING för HEMSK abortberättelse.

Hej

Jag förstår din smärta gick själv igenom en sen abort i v. 13. Det tog mig 2 veckor på sjukhuset och är något av det värsta jag varit med om. Jag minns också att jag såg hur fostret kom ut och man såg tydligt fingrar och tår. :( detta var 2 år sedan och jag minns det som igår. Men jag tröstar dig med att det blir bättre och sorgen blir lättare med tiden. Tänk på orsakerna varför du gjorde abort och att det trots allt kanske var för barnets eget bästa! Jag gjorde abort därför att mannen var gift och jag ville inte låta barnet växa upp utan pappa , var arbetslös och hade massvis med skulder o inga bra förutsättningar. Idag studerar jag på högskola, är förlovad med en underbar man o är mycket mognare psykiskt och vi planerar nu att skaffa barn :) aborten kommer jag aldrig glömma men tiden läker alla sår .. stor styrkekram till dig <3

• Nappar12

Tillåt dig själv att vara ledsen och gråt ut är jätte viktigt. Jag minns hur jag efter aborten försökte låtsas som allt var bra och leva som vanligt, jobbade extra mycket men efter några månader gick jag in i väggen och plötsligt grät jag flera gånger om dagen och förstod att det var aborten som jag inte hade bearbetat.. så mitt bästa tips nu är att TILLÅT dig att sörja en period och vara ledsen!! Efter aborten har man också mycket hormoner kvar i kroppen som gör en väldigt ostabil i humöret... skriv ner dina anledningar till aborten på papper. Jag gjorde en lista i min mobil som jag brukar titta på när jag känner mig väldigt deprimerad. Ex: förhållandet var ostabilt, dålig ekonomi, inget jobb, fick inget stöd etc...och när du har "sörjt" klart kommer du må mycket bättre men räkna med att det kommer ta tid och stressa inte <3

min abort som var för 2 år sedan kan jag påminnas om fortfarande men jag ser det nu som att jag gjorde det som var bäst i situationen DÅ och klanda inte dig själv för mycket!! när man e gravid har man massa hormoner o det e ofta man gör fel val när man inte får tillräckligt med stöd , jätte viktigt att man har en partner som stöttar en! Jag tänker ofta att jag e glad att jag inte fick barn för då hade jag inte träffat min nuvarande partner.. och lämnat den destruktiva relation med en gift man som var otrogen med mig.. jag mådde så fruktansvärt dåligt o efter aborten blev jag på något sätt "fri" från honom för gott!

Svar på tråden Fruktansvärd abort - någon mer? VARNING för HEMSK abortberättelse.