Helvetes bussresa
Jag tycker beträffande rullstolen, först på har företräde. Hade jag dock bara haft någon eller några få hållplatser att gå, hade jag kunnat gå av för att visa god vilja och gått sista biten. Men jag hade heller aldrig gått av med min vagn och mina barn om jag haft en bra bit kvar. Förstår inte alla som är så arga på TS, men tänk om hon skulle iväg någonstans, om hon hade en tid att passa? Det kanske var dåligt väder och då vill man inte gå ut och stå i blåst och kyla. Tyvärr gäller först på som företräda (iaf i Gbg där jag bor) och jag hade aldrig tjafsat med en annan vagn eller en rullstol osv om jag inte fått plats när jag ska på. Händer ofta att jag får stå över en buss för att det är fullt.
Vad gäller rullatorn, förstår jag att du måste vara nära barnen och hålla dem lugna och att du kanske måste sitta om du har höftproblematik. Någon annan på bussen som inte har de svårigheter som du har (kanske någon av dem som protesterade mest mot att du satt kvar...) hade ju lätt kunnat resa sig för damen med rullatorn, alternativt att du fått sitta på någon annans säte nära barnvagnen och damen fått din plats med de uppfällbara sätena. Här får man ge och ta lite mer känner jag. Jag hade alla gånger ställt mig upp för damen med rullator, men jag har inget handikapp själv.