Inlägg från: Anonym (Hur?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur?)

Helvetes bussresa

Anonym (Mia är en lat kossa) skrev 2017-03-15 15:44:43 följande:

Du är ju ignorant. Ja pensionärer med rullator har företräde framför din lathet att sitta, och personer med rullstol har företräde framför dina dina snorungar. Om du inte har ett spädbarn som sover, tar ur ungen ur vagenen och fäll ihop den din egoist. Annars får du skaffa egen bil.

Jag måste bara fråga dig hur en ensam förälder ska kunna handskas med att fälla ihop en barnvagn på en trång buss samtidigt som samma förälder håller reda på 1.5-åriga tvillingar? En vagn som dessutom inte bara fälls ihop pang bom utan som blir i 3 delar som man ska hålla reda på? Jag ser faktiskt inte riktigt hur det ska gå?

Personligen hade jag inte orkat bråka utan hade nog gått av och väntat på nästa buss men då bor jag i stan och har lyxen att nästa buss oftast kommer inom 3-5 minuter.
  • Anonym (Hur?)
    Glinda från Oz skrev 2017-03-16 11:23:05 följande:
    Klarar man inte det ska man inte gå ut med barnen ensamma. Det kan hända allt möjligt som gör att man måste lyfta dem ur vagnen och då kan det bli en farlig situation om man inte fixar det.
    Fast nog måste du väl se skillnad på en transportresa med buss från A till B och en nödsituation? Naturligtvis tar man sina ungar under armen och springer om det börjar brinna men hur i hela världen kan det jämföras med TS situation?

I Stockholm skulle en mamma bli lynchad om hon skulle ställa sig och plocka barn ur vagn, fälla ihop vagn och samtidigt jonglera med två 1-åringar. 
Svar på tråden Helvetes bussresa