Inlägg från: Anonym (Eeeh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eeeh)

Helvetes bussresa

Anonym (Lilly) skrev 2017-03-15 15:44:09 följande:

Är du säker på det eller är det något du drar till med nu för att få lite mer rätt?

JAg har nämligen aldrig sett det.

Då undrar jag vart du bor för här i Stockholm finns den en plats för barnvagn och en plats för rullstol..
  • Anonym (Eeeh)

Jag är på din sida TS! Det är först till kvarn som gäller enligt SLs regler.. och du ska inte behöva gå av oavsett rullstol eller inte. Donkey tar inte upp mindre plats ihopfälld och ni som menar att ts själv ska fälla ihop vagnen som är sjukt jobbig att fälla ihop och ta hand om två små barn på 1.5 år som knappt sitter bra på ett säte måste ju antingen inte ha barn själva eller så är ni bara rent ut sagt dumma

I huvudet. TS har precis lika stor rätt att åka buss med sina barn och barnvagn som rullstolar och rullatorer har! Jag bor i Stockholm och här går bussarna var 15e minut och vi har både plats för barnvagn och rullstol.. om det bara finns rullstolsplatsen ledig och man står på hållplatsen tillsammans med en rullstol så får rullstolen gå på först. Men bussar där det inte finns avsett för barnvagn är det först till kvarn som gäller. Är jag ute och åker med mina barn så gör jag det av en anledning och ingen kan kräva att jag ska kliva av med barnen sen får folk tycka om jag är egoistiskt men det skiter jag fullständigt i.

• Anonym (Eeeh)
    senalena skrev 2017-03-15 15:48:03 följande:

Haha, Donkey är den jag har, det är just det fantastiska att man kan fälla ihop den i en handvändning. En knapp. Man ska bara ha motivationen.

Det låter som om du förlorar den här striden baserat på komentarerna.

Haha va? Nej så enkelt är det inte att fälla ihop en Donkey?! Och om du nu har en så vet du också att den inte blir särskilt mycket mindre ihopfälld.
  • Anonym (Eeeh)
    KonsekventInkonsekvent skrev 2017-03-16 08:57:04 följande:

När TS och barnen sen ska gå av så står bussen naturligtvis stilla och väntar i fem minuter medan TS monterar ihop sin vagn, samtidigt som hon håller ordning på barnen, för att sen knöka ner dem i vagnen igen, allt i en överfull buss som har tider att passa? :D. Fullständigt orimligt

Haha exakt!! Här i Sthlm hinner man knappt på och av innan dom stänger dörrarna vet inte hur många gånger jag inte ens hunnit låsa vagnen innan bussen kör.. pensionärer hinner knappt sätta sig.. folk är fan inte kloka.
  • Anonym (Eeeh)
    737 dagar skrev 2017-03-16 11:29:30 följande:

Du har fel. Du ska absolut lämna företräde till en med funktionshinder. Flytta på din vagn helt enkelt! Den med funktionshinder kanske redan fått vänta flera turer pga att handikappplatsen varit upptagen eller vagnen innan inte va anpassad. Maka på dig bara o tänk på någon annan än dig själv.

Så om jag har en tid att passa så ska jag kliva av bussen och vänta på nästa och missa min tid bara för att någon rullstolsbunden kommer? Jag tar alltid två tidigare bussar än vad jag ska ifall jag måste vänta på nästa när jag ska iväg för jag har lika mycket rätt som någon med rullstol och rollator att åka buss!

Regler säger först till kvarn och det gäller rullstolar också!
Svar på tråden Helvetes bussresa