Helvetes bussresa
Är du säker på det eller är det något du drar till med nu för att få lite mer rätt?
JAg har nämligen aldrig sett det.
Är du säker på det eller är det något du drar till med nu för att få lite mer rätt?
JAg har nämligen aldrig sett det.
Jag är på din sida TS! Det är först till kvarn som gäller enligt SLs regler.. och du ska inte behöva gå av oavsett rullstol eller inte. Donkey tar inte upp mindre plats ihopfälld och ni som menar att ts själv ska fälla ihop vagnen som är sjukt jobbig att fälla ihop och ta hand om två små barn på 1.5 år som knappt sitter bra på ett säte måste ju antingen inte ha barn själva eller så är ni bara rent ut sagt dumma
I huvudet. TS har precis lika stor rätt att åka buss med sina barn och barnvagn som rullstolar och rullatorer har! Jag bor i Stockholm och här går bussarna var 15e minut och vi har både plats för barnvagn och rullstol.. om det bara finns rullstolsplatsen ledig och man står på hållplatsen tillsammans med en rullstol så får rullstolen gå på först. Men bussar där det inte finns avsett för barnvagn är det först till kvarn som gäller. Är jag ute och åker med mina barn så gör jag det av en anledning och ingen kan kräva att jag ska kliva av med barnen sen får folk tycka om jag är egoistiskt men det skiter jag fullständigt i.
Haha, Donkey är den jag har, det är just det fantastiska att man kan fälla ihop den i en handvändning. En knapp. Man ska bara ha motivationen.
Det låter som om du förlorar den här striden baserat på komentarerna.
När TS och barnen sen ska gå av så står bussen naturligtvis stilla och väntar i fem minuter medan TS monterar ihop sin vagn, samtidigt som hon håller ordning på barnen, för att sen knöka ner dem i vagnen igen, allt i en överfull buss som har tider att passa? :D. Fullständigt orimligt
Du har fel. Du ska absolut lämna företräde till en med funktionshinder. Flytta på din vagn helt enkelt! Den med funktionshinder kanske redan fått vänta flera turer pga att handikappplatsen varit upptagen eller vagnen innan inte va anpassad. Maka på dig bara o tänk på någon annan än dig själv.