• AnnaSthlm

Helvetes bussresa

1. (Dubbel)barnvagn tar inte upp mindre golvyta för att man fäller ihop den. Vagnen blir plattare/lägre men inte mindre bred.

2. Vem skulle hålla reda på två ettåringar medan föräldern skulle hålla på med vagnen?

3. Vad jag läser var det fullt på bussen. Var skulle mamman sitta med barnen "i knäet"? Skulle hon stå i en buss som åker och hålla i barnen? Vilken hand skulle hon hålla i sig själv med?

3. Hur lång tid skulle alla dessa manipulationer ta och hur sen skulle bussen bli?

När min son var så liten undvek jag att ha vagn med på bussen så mycket som möjligt men ibland går det inte. Då räknade jag med att det faktiskt kunde vara fullt på bussen och att vi kanske skulle behöva vänta på nästa. Det skulle aldrig falla mig in att KLIVA AV bussen för att någon annan skulle få plats istället, oavsett om det är rollator, rullstol etc. Det är först till kvarn som gäller och Brio Happy som vi hade tar upp exakt lika mycket golvyta ihopfälld eller inte. TS släpp det och fortsätt att tänka på barnens säkerhet först.

Svar på tråden Helvetes bussresa