• Jooosen

För oss som försöker bli gravida med första

Från ingen längtan alls till galen längtan på några månader! Första försöket blir äl nu i helgen! Är 28 killen 27. Började med äl test idag så får se när den dyker upp. Hoppas testet visar något. Håller tummarna för er alla!

• Jooosen

Cb test positivt igår och idag! Lyckades sexa igår morse! Och i torsdags. Äl smärta idag på dagen men slut vid 15 tiden. Hoppas!!! Vad tror ni? Kommer inte kunna få till det idag eller imorn heller tror jag....någon annan med bim 9 april??

• Jooosen
    Cykeltjejen skrev 2017-03-29 17:54:09 följande:

Hänger på här jag med!

Elin, 27 år gammal. Försöker bli gravid med första barnet. Haft p-stav i 11 år och sedan p-piller i 1 år innan jag och min sambo kom överens om att jag skulle sluta med mina p-piller.

Har väntat 2 år på att min kille ska bli redo för barn. Men efter ett år med struliga p-piller så var det tillslut han som tyckte att jag skulle sluta med mina p-piller.

Min mamma och mormor var väldigt tidiga in i klimakteriet (30-års ålder) så jag har haft en hel del åldersnoja på grund av det även om det säkert inte är någon fara. I alla fall så blev vi inte gravida första månaden och nu är vi på månad två med BIM i april :)

Spännande!! När har du bim? Jag har 9/4!
  • Jooosen
    Cykeltjejen skrev 2017-03-29 18:14:35 följande:

Jag gissar på runt 9-10 någonstans där :) cykeln är ju inte riktigt regelbunden än efter p-pillren!

Aah okej!
  • Jooosen
    Cykeltjejen skrev 2017-03-29 19:17:40 följande:

Hur länge har du försökt då? :)

Första försöket i helgen! Har grymt ont i bröstvårtorna fortfarande men kan ju inte vara ett tecken så fort tyvärr ....
  • Jooosen
    inez898 skrev 2017-03-29 19:35:28 följande:

Jag har också 9 eller 10! Så spännande :)

Najs hur många försök?
  • Jooosen
    HannaPanna92 skrev 2017-03-30 08:02:58 följande:

Något jag tycker är jobbigt med att vänta tills bim är faktiskt att man inte får dricka någon alkohol. Och misstolka mig inte nu!! Nu menar jag att tacka nej till ex vin när någon bjuder bort mig på middag m.m. Jag har ju inte lust att säga "Nej jag vill inte ha för jag kanske är gravid".

Fungerade ju att tacka nej i början, men med tanke på att jag har försökt få barn i 10 månader nu så börjar folk undra vad som står på :p Är det en bit iväg är det alltid jag som kör = en bra anledning. Men inte vid gångavstånd haha!

Hur gör ni??

Jag kommer dricka måttligt fram till jag får ett plus. Känns överdrivet att börja innan tycker jag!!
  • Jooosen

Åå trist!! Ja tråkigt att det ska vara så förbaskat svårt! Jag har Bim på om tre eller fyra dagar. Hårda och tunga bröst, liiiite ömma (vad ja förstår kan man ibland inte röra brösten när man är grav). Uppblåst oxå. Men känns som att det är för att jag ska ha mens. Vill nog inte testa än med rädslan av att jag kommer bli besviken!!

• Jooosen
    inez898 skrev 2017-04-07 15:18:12 följande:

Jag testade negativt idag på BIM-3. Det var vårt första försök så jag trodde inte att jag skulle ta det så hårt, vet ju att det tar tid för de flesta och att det statistiskt inte är så stor sannolikhet att bli gravid direkt. Men jag har haft ont i magen och korsryggen på ett så konstigt sätt, så hade ändå lite förhoppningar. Vet att det är superlätt att inbilla sig sånt så jag känner mig lite dum nu, men ändå. Och jag vet att jag typ inte har "rätt" att vara ledsen, många har såklart försökt mycket längre. Men jag har velat ha barn sååå länge, väntat först på utbildning/livssituation och sedan på min sambo i typ två år och nu när vi ÄNTLIGEN försöker så känns det liksom redan som att jag varit ofrivilligt barnlös ett tag? Kände sån sorg över att jag inte kunde få vara en av de där lyckliga där det tar sig på första. Sen kände jag mig bortskämt och dum, jag är ju frisk (vad jag vet) och har ett liv och en partner som jag älskar, vem är jag att gråta en hel frukost över att jag inte blev gravid på första försöket?! Men min kille var iaf världens gulligaste, kramade och tröstade. Och så föreslog han att vi ska ha date night, gå ut och käka och bara prata om helt andra saker ikväll, känns fint o mysigt ändå <3 sorry för wall of text, kände behov av att skriva av mig till några som förstår! :)

Jag känner exakt samma! Inne på första försöket o ska ha mens inorn eller på söndag. Känner mensvärk. Är typ oxå nere men känns löjligt då många försökt så mycket längre..
  • Jooosen
    inez898 skrev 2017-04-08 11:22:13 följande:

Jahapp imorse kom min mens, 2 dagar innan appen trodde till och med! Till nästa cykel funderar jag på att köpa Natural Cycles + ägglossningstest, någon som testat det? Tänker att jag vill ha all info jag kan få om min cykel och när ägglossningen är osv. Läste nånstans att det är typ 10% chans till graviditet 2 dagar innan ägglossning och 40% på ägglossningsdagen (om man är omkring 25 år) och i så fall vill man ju verkligen pricka! Måste dubbelkolla det där dock, kan inte lova att siffrorna stämmer. 

Håller tummarna för er som fortfarande har BIM kvar denna månad! <3

Samma här, mens imorse. Fan. Dock bara första försöket.. men så jävla tråkigt
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första