inez898 skrev 2017-04-07 15:18:12 följande:
Jag testade negativt idag på BIM-3. Det var vårt första försök så jag trodde inte att jag skulle ta det så hårt, vet ju att det tar tid för de flesta och att det statistiskt inte är så stor sannolikhet att bli gravid direkt. Men jag har haft ont i magen och korsryggen på ett så konstigt sätt, så hade ändå lite förhoppningar. Vet att det är superlätt att inbilla sig sånt så jag känner mig lite dum nu, men ändå. Och jag vet att jag typ inte har "rätt" att vara ledsen, många har såklart försökt mycket längre. Men jag har velat ha barn sååå länge, väntat först på utbildning/livssituation och sedan på min sambo i typ två år och nu när vi ÄNTLIGEN försöker så känns det liksom redan som att jag varit ofrivilligt barnlös ett tag? Kände sån sorg över att jag inte kunde få vara en av de där lyckliga där det tar sig på första. Sen kände jag mig bortskämt och dum, jag är ju frisk (vad jag vet) och har ett liv och en partner som jag älskar, vem är jag att gråta en hel frukost över att jag inte blev gravid på första försöket?! Men min kille var iaf världens gulligaste, kramade och tröstade. Och så föreslog han att vi ska ha date night, gå ut och käka och bara prata om helt andra saker ikväll, känns fint o mysigt ändå <3 sorry för wall of text, kände behov av att skriva av mig till några som förstår! :)
Jag känner exakt samma! Inne på första försöket o ska ha mens inorn eller på söndag. Känner mensvärk. Är typ oxå nere men känns löjligt då många försökt så mycket längre..