vet inte vad jag ska ta mig till
plussade i söndags.. kondomen måste ha spruckit.. har en dotter på 7 år men hon bor ej hemma. utan hos sin pappa och kommer hem en helg i månaden då jag för tre år sedan kraschade totalt i mitt mående (snälla döm mig inte). efter en tragisk uppväxt så kom allt som jag förträngt så jag orkade verkligen inte ens ta mig ur sängen till slut. så det var bäst att min dotter fick flytta till sin pappa på hel tid där jag vet att hon får allt hon behöver som jag inte kunde ge henne.
så jag började gå till psykiatrin och prata och sedan fick jag även reda på att jag har adhd, så har gått kurser och lärt mig en hel del om mig själv så jag mår mycket bättre idag. och bearbetat min uppväxt så gott det går.
idag bor jag helt själv. och är långtids sjukskriven, så ja jag lever på försäkringskassan. och nu blivit gravid med en man som jag inte speciellt känner så jätte bra. har umgåtts lite titt som tätt i några månader bara.
å jag är helt förvirrad... har gjort två aborter tidigare för 3 år sedan (gick på p-piller, så snälla döm mig inte) å som sagt då var ju läget så annorlunda, jag mådde dåligt. och behövde verkligen fokusera på min dotter i första hand. vilket jag givit vis gör nu också.:(
vet inte vad jag vill.. vill ju ha min dotter hemma mer. men hennes pappa litar inte på att jag kommer orka.. vill ju lägga fokus på henne. men samtidigt skulle jag vilja ha detta barnet , ge henne ett syskon. få ett barn, att uppfostra och forma till den lilla individen H*n blir. ja ni vet säkert hur jag menar.
men pappan har tagit det lugnt. han har bara sagt att han vet inte vad han ska säga. han vill inte ha barn just nu. och ja det är ju jätte viktigt att vara två om beslutet..
vet inte om jag klarar av att genom gå en till abort, och vet inte om jag är redo för ett till barn heller.. allt är så förrvirrande.. är så ledsen :(
och jag ber er, kom inte med något elakt påhopp osv.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-22 03:56
ni som läser, vad hade ni gjort?
försöker verkligen tänka klart, vad som är bäst för barnet, för min dotter, för pappan, och för mig.