• 2017Sthlm

Första gången IVF Maj 2017

Hej alla

När räknar man  rd ifrån, jag gjorde insättning i torsdags och börjar fundera på att testa. Kul att läsa i tråden om alla. gjorde rd med 3 dagars .

Trevlig Tisdag

• 2017Sthlm
    yoda90 skrev 2017-06-13 19:17:43 följande:

Idag kliver jag in i Ruvardag 6. Imorgon är det alltså 1 vecka efter ET (2 dagarsodling).. Allt är fint än så länge, förutom att jag får spruta mig med INNOHEP och få ytterligare blåmärken på magen =D 
    Jag känner ju som sagt saker, men det där med brösten, ömhet och känslighet känner jag ju faktiskt inte alls. så jag är rädd att det är lutinus som spökar? 
    jag får ju fortfarande bara ut fint kladdigt vitt, inga avvikelser än så länge. Men man är ju skit orolig varje gång man drar ut "stickan"... 

När kan jag försöka testa mig som bäst? Jag tog ovitrelle den 3 juni lördag, så jag har väl egentligen fått den ur kroppen nu? ( 10 dagar sen )

Hej Yoda
    De verkar som du ligger en dag före mig, vad roligt att vi nästan ligger lika, jag gjorde plock 5 juni insättning 8 juni  i torsdags.  Tiden har aldrig stått mer still.
    Eller vad säger du:)? tick tack
  • 2017Sthlm
    yoda90 skrev 2017-06-13 19:52:06 följande:

Ja det gör vi ju, härligt då kan vi följas åt Skrattande

Nej verkligen inte, och jag bara klättrar på väggarna av att inte veta ett skvätt alltså. Om lutinus trollar med mig eller om jag bara är för nojjig haha.. 

Hoppas allt går bra för dig och att du mår bra! :) 

Jag tar innohep för jag fick överstimulering pga svullnade äggstockar och vätska i buken. Ska ta det i 10 dagar :/

Jag mådde dåligt i helgen , hade väldigt svårt att andas och mina muskler hade små kramper , stress ..överstim..eller va de nu var . Ingen aning...?
    Kliniken  vi går hos vat iallafall supergulliga och ringde mig på måndagen och hörde hur de var med mig även fast jag bara ringde och rådfrågade i fredags då de började.

Jag mår bra men nojjar övar alla känningar. vill gärna ha ett plus för att lugna ner mig själv en aning. Jobbigast är att sambon jobbar på annan ort så är själv i veckorna. Tiden står bokstavligen still.
    Hur mår du? Jobbigt med överstim. Jag va på gränsen men klarade mig.
  • 2017Sthlm
    Sophiasophia skrev 2017-06-14 09:11:54 följande:

Jag tror de flesta räknar ET som dag 0, rd 1 som dagen efter.

Eftersom du satte in 3-dagars kan du nog testa tiiiidigast nu på torsdag, men bli inte nedslagen av minus, det är mer troligt än plus så här tidigt. Många verkar få plus tidigast rd 9 när de satt in blastocyst.

Tack för bra svar:)
  • 2017Sthlm
    londonivf skrev 2017-06-15 09:41:54 följande:
    Helt negativt. Inte tillstymmelse till gravid. Så nu blir det nya sprutor i höst då. Om vi kan få ihop pengar till det.. Det är ju långt ifrån gratis... Rynkar på näsan
    Kan man söka i andra kommuner och få gratis?
    Beklagar  och håller med dig om att kostnaden är skit
  • 2017Sthlm

Brukar alla som går missfall eller ej blir gravida börja blöda?  Jag går och spanar efter blod och intalar mig själv att jag är safe tills jag ser de?

• 2017Sthlm
    Kv89 skrev 2017-06-15 19:50:01 följande:

Hej! Är på ruvardag 3 med en blastocyt. Dagarna går verkligen i snigelfart här. Finns det inte liiite hopp om att ev få ett åtminstone liiite svagt positivt test i morgon på rd4? Mitt tålamod är inte känt för att vara bra så detta tar kål på mig. Vill veta nu!! Ovitrelle borde vara ur kroppen då det är 11 dagar sedan den togs i morgon. Eller tror ni att det bara är slöseri att testa i morgon?

Det är ju alltid kul att testa. Men som jag sett de skriva som svar åt andra, ge inte upp eller bli besviken om de inte skulle visa positivt då du faktiskt tjuvtestat:)
  • 2017Sthlm

Hej alla 

Söndagsångest på ett helt annat sätt.  Började morgonen med Lutinus, ut kom inte bara staven utan tillsammans med rosa rött klet. Hur tusan ska man hantera sån här press. Har ni haft liknande problem? Känns som jag kommer stressa ut de där embryot .....drygt!!
    Känner mig så glad och positiv idag direkt..

• 2017Sthlm
    Kv89 skrev 2017-06-18 10:02:07 följande:

Hej, usch hatar att jag börjar tappa hoppet, är på ruvardag 6 idag med blastocyt, tjuvtestade negativt idag. Blöder även lite lite, är endast lite beige/brun färgat lutinus/flytning. Började igår, hade även så före och första dagarna efter insättningen. Sen har det varit vitt tills igår då jag va på toa och skötte magen, då kom det färskt ljusrosa på papperet och sen har det varit beige/brunt. Kan det ha börjat blöda pga av krystning? Blödde ju ingeting innan så det verkar ju konstigt tycker jag att det vart i samband med det. Känner nästan ingenting i magen längre, ytterst lite molvärk då och då, haft känningar i brösten ända sedan jag började med lutinus men det har nästan försvunnit nu. Blir orolig. Kommer bli knäckt om detta inte går vägen. Blev så ledsen då det inte visade ens liiite positivt i morse eftersom man läst att många plussar redan då blev blastisar. Vad tror ni om mina blödningar och neg grav. Test?

Vi är på samma bara, min morgon började precis lite. Negativt plus rosa. Hur är man glad genom en sån är dag?
  • 2017Sthlm
    Sophiasophia skrev 2017-06-18 20:01:50 följande:

Har det kommit mer idag? Jag fick blodblandad flytning på kutinusapplikatorn på rd 5. Men inte mer rött under dagen sen. Samma dag plussade jag, dock så sjuuuukt svagt att de första nog avfärdat det som neg. Dagen efter vad det fortfarande jäääättesvagt men sen har det blivit starkare och starkare.

Sen 9 dagar senare fick jag en pytteliten röd prick på applikatorn och sen inget mer.

Idag är jag i vecka 7 och allt verkar tuffa på som det ska. Har tagit digitala test med veckoindikator som ökar som de ska och visade 3+ i rätt tid. Så jag har ingen anledning att tro annat än att allt är ok.

Jag tänker att detta inte behöver betyda nåt för dig heller, speciellt om det inte kommer mer.

Det är lite bruntaktigt. Mest nervös är jag över värken. Molande stickande som att mens är på väg..är inte lika rädd över färgerna som värken. De är så svårt att koppla bort de...:(
  • 2017Sthlm
    alade skrev 2017-06-18 16:51:07 följande:
    Jag har haft en sådan dag jag med. Ljusbrunt slem som kommit ut tillsammans med lutinusgeggan och mensvärk på det. Inte den molvärk jag haft de senaste veckorna utan mer krampigt.

Nu har det i alla fall lugnat sig. Såg varken färg på papperet eller haft den typen av ont på några timmar.

Vad snabbt det går att gå från helt lugn till galet orolig ändå!
    håller med dig, idag blev jag hemma från jobbet för jag kan inte hantera mig själv riktigt... svårt att förklara. Men är de över vill jag bara att de ska va över inte gå och undra och oroa mig varje dag
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017