• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • shrigley
    Mjbo skrev 2017-06-26 15:50:40 följande:

Okej. Skönt att allt är bra ännu iallafall.. förstår att de känns långt till ditt ul, själv känns de en hel evighet tills på onsdag, och de är bara 2 dagar kvar.. jisses hur ska man stå ut alltså. helt sjukt vilken väntan det är hela tiden... Men men!

Jag hoppas såå att ärtan där inne vuxit lite och att hjärtat fortfarande tickar, så kan jag förhoppningsvis slappna av lite grann iallafall..

Jag håller mina tummar åt dig oxå!

Jag hoppas såå för din skull! Och det ger ju hopp även åt oss andra dödliga :)

Dina smärtor låter som det jag har. Inatt var första gången på jag vet inte hur länge som jag inte vaknat av smärta när jag rör mig i sängen. Känts som tarmvred ibland.
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-26 15:50:40 följande:
    Okej. Skönt att allt är bra ännu iallafall.. förstår att de känns långt till ditt ul, själv känns de en hel evighet tills på onsdag, och de är bara 2 dagar kvar.. jisses hur ska man stå ut alltså. helt sjukt vilken väntan det är hela tiden... Men men!
    Jag hoppas såå att ärtan där inne vuxit lite och att hjärtat fortfarande tickar, så kan jag förhoppningsvis slappna av lite grann iallafall..

Jag håller mina tummar åt dig oxå!
    F Ö R S T Å R dig! Jag har en till kontroll på torsdag på grund av mina småblödningar. Tiden går SÅ långsamt.

Håller tummarna för dig att din lilla har vuxit ikapp/rätat på sig! Uppdatera hur det gått imorgon!
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-27 07:40:56 följande:
    F Ö R S T Å R dig! Jag har en till kontroll på torsdag på grund av mina småblödningar. Tiden går SÅ långsamt.

Håller tummarna för dig att din lilla har vuxit ikapp/rätat på sig! Uppdatera hur det gått imorgon!
    Tack så jätte mycket!
    Jag uppdaterar självklart! :) Du med på torsdag :) :) 
  • Mjbo
    shrigley skrev 2017-06-26 16:02:48 följande:
    Jag hoppas såå för din skull! Och det ger ju hopp även åt oss andra dödliga :)

Dina smärtor låter som det jag har. Inatt var första gången på jag vet inte hur länge som jag inte vaknat av smärta när jag rör mig i sängen. Känts som tarmvred ibland.

Tack snälla du! <3 

Ja precis, jag hoppas det går över åt dig som de gjort åt mig. nu kommer det somsagt bara ibland och stannar en stund, men försvinner igen. De konstigt är ju har jag känt hela tiden är att det gör SÅÅ ont! inte de "normala" mensvärken/växtvärk/molvärk som ska tyda på att de växer, det gör verkligen ibland outhärdligt ont. Har du oxå funderat på hur det kan va så?? 

När de va som värst för mig kände ja verkligen att dehär KAN inte vara normalt. Men men.. alla är väl olika kanske.. :) Hoppas allt går bra för dig! :)

• Mjbo
    Jangeles skrev 2017-06-26 15:59:25 följande:
    Ja, inte tänkte man att det skulle vara såhär psykiskt påfrestande (om inte mer) även efter att man fått sitt efterlängtade plus på Stickan, när slipper man denna oron??!

Kommer verkligen tänka på dig på onsdag o hålla mina tummar så hårt jag kan! Önskar så väl att det går bra för oss <3

Har försökt o lagat mat i över 1h (fått suttit i mellan åt för att ja blivit illamående och matt typ) för ca 40 minuter sedan så svimmade jag??? Kände att de var påväg så jag hann huka mig försiktigt o sen blev de svart.

Måste ha varit blodsocker fall? Fast jag tycker att jag ätit bra idag, men känns mycket bättre nu med ett äpple i magen.
    Eller kan de beror på att jag rört på mig för lite dessa veckor?

Någon som varit med om liknande ?

Gud va läskigt! Hoppas du hade någon hemma hos dig som tar hand om dig. De låter som att du måste försöka äta lite oftare än vad du kanske tror att du behöver..
    Jag har aldrig varit med om så pass, men här om dagen när min karl skulle laga älgbiffar så trodde jag att ja skulle dööö av lukten, det luktade SÅÅ jävla illa alltså! ursäka språket! haha.. Jag fick lov att gå ut där ifrån. stackarn, så himla ouppskattat! haha :D 

• Mjbo

Idag slutar våran lycka.

Varit på ul idag igen efter att den såg för liten ut förra veckan.

Den är exakt lika liten än som den var förra veckan, och dessutom har hjärtat sluta slå.

Jag går sönder inombords. Vet inte vart jag ska ta vägen. Det här är det värsta jag vart med om i hela mitt liv.

Nu ska tabletter tas för att starta missfall och få ut allting, men det får jag inte göra fören nästa vecka, vet inte varför, men det var reglerna.

Jag önskar er alla stort lycka till i framtiden iallafall, och jag hoppas att ingen av er ska få vara med om detta.

• alade
    Mjbo skrev 2017-06-28 17:07:09 följande:

Idag slutar våran lycka.

Den är exakt lika liten än som den var förra veckan, och dessutom har hjärtat sluta slå.

Jag går sönder inombords. Vet inte vart jag ska ta vägen. Det här är det värsta jag vart med om i hela mitt liv.

Nu ska tabletter tas för att starta missfall och få ut allting, men det får jag inte göra fören nästa vecka, vet inte varför, men det var reglerna.

Jag önskar er alla stort lycka till i framtiden iallafall, och jag hoppas att ingen av er ska få vara med om detta.

Åh, jag beklagar!

Som jag uppdaterat idag med hopp om att få höra goda nyheter från dig. Har tänkt på dig hela dagen.

Massor av kramar! Jag hoppas att sorgen går att bearbeta på ett bra sätt och att ni tar er ut på andra sidan med krafter för nya försök någon gång i framtiden.
  • shrigley
    Mjbo skrev 2017-06-28 17:07:09 följande:

Idag slutar våran lycka.

NEEEEEEJ! Det får inte vara sant! Är de helt säkra på detta? Ingen chans att det tar sig? Kunde de se med all säkerhet att hjärtat inte längre slog? Jag frågar för att de ju måste vara 200% bombis på det innan du tar några tabletter.. Ska du tillbaks på ett nytt VUL? Säg igen, vilken vecka är du i?

Jag blir så ledsen för din skull och så orolig när jag läser detta ??Varför ska någon behöva gå igenom det?
  • Mjbo
    shrigley skrev 2017-06-28 18:01:08 följande:

NEEEEEEJ! Det får inte vara sant! Är de helt säkra på detta? Ingen chans att det tar sig? Kunde de se med all säkerhet att hjärtat inte längre slog? Jag frågar för att de ju måste vara 200% bombis på det innan du tar några tabletter.. Ska du tillbaks på ett nytt VUL? Säg igen, vilken vecka är du i?

Jag blir så ledsen för din skull och så orolig när jag läser detta ??Varför ska någon behöva gå igenom det?

Är i 8+1 idag. Den va fortfarande på 6+2 som de så förra onsdagen.. Så inte växt en ändå millimeter. Plus att hjärtat slog förra onsdagen, det gör det inte idag.

Ska tillbaka på nytt vul nästa torsdag igen innan jag får tabletterna i handen men det finns ingen chans att den lever. Hinnsäcken va även 3 ggr mindre än den ska.

Tack för era tankar <3
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-28 19:48:03 följande:
    Är i 8+1 idag. Den va fortfarande på 6+2 som de så förra onsdagen.. Så inte växt en ändå millimeter. Plus att hjärtat slog förra onsdagen, det gör det inte idag.

Ska tillbaka på nytt vul nästa torsdag igen innan jag får tabletterna i handen men det finns ingen chans att den lever. Hinnsäcken va även 3 ggr mindre än den ska.

Tack för era tankar <3
    Vad sorgligt! Det måste kännas väldigt tungt. Jag beklagar verkligen! Ta er tid och sörj. Unna er nåt extra på semestern.

Har du kunnat ställa alla frågor du vill? Skriv upp det du kommer på under kommande vecka så du inte glömmer några frågor. Hur lång tid efter missfall innan man får göra nästa försök tex.

Jag är tyvärr inställd på liknande nyheter då jag fortsätter att blöda. Pyttelite, men ändå färskt blod mer eller mindre varje dag.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017