• shrigley

Första gången IVF Maj 2017

Mjbo skrev 2017-06-26 07:45:58 följande:

Känner igen det här med buksmärtor. Det hade jag extremt mycket i början. Går in i v 9 imorgon och väntar på ett till ul på onsdag då fostret va för litet för veckan jag va i. Extremt nervösa dagar kan jag tala om. Hoppas allt går bra för dig på ul. Jag håller tummarna! :)

Hade du? Berätta gärna mer. Känns lite som knivar i sidorna, kommer som plötsliga hugg när jag vänder mig om i sängen eller reser mig upp plötsligt. Hoppas det inte är nåt knasigt, man undrar ju så. Idag massa illamående o jag är på stranden i +30 grader....??Lite urk!

Hoppas det har vuxit till sig tills på onsdag:)
  • shrigley
    Mjbo skrev 2017-06-26 15:50:40 följande:

Okej. Skönt att allt är bra ännu iallafall.. förstår att de känns långt till ditt ul, själv känns de en hel evighet tills på onsdag, och de är bara 2 dagar kvar.. jisses hur ska man stå ut alltså. helt sjukt vilken väntan det är hela tiden... Men men!

Jag hoppas såå att ärtan där inne vuxit lite och att hjärtat fortfarande tickar, så kan jag förhoppningsvis slappna av lite grann iallafall..

Jag håller mina tummar åt dig oxå!

Jag hoppas såå för din skull! Och det ger ju hopp även åt oss andra dödliga :)

Dina smärtor låter som det jag har. Inatt var första gången på jag vet inte hur länge som jag inte vaknat av smärta när jag rör mig i sängen. Känts som tarmvred ibland.
  • shrigley
    Mjbo skrev 2017-06-28 17:07:09 följande:

Idag slutar våran lycka.

Varit på ul idag igen efter att den såg för liten ut förra veckan.

Den är exakt lika liten än som den var förra veckan, och dessutom har hjärtat sluta slå.

Jag går sönder inombords. Vet inte vart jag ska ta vägen. Det här är det värsta jag vart med om i hela mitt liv.

Nu ska tabletter tas för att starta missfall och få ut allting, men det får jag inte göra fören nästa vecka, vet inte varför, men det var reglerna.

Jag önskar er alla stort lycka till i framtiden iallafall, och jag hoppas att ingen av er ska få vara med om detta.

NEEEEEEJ! Det får inte vara sant! Är de helt säkra på detta? Ingen chans att det tar sig? Kunde de se med all säkerhet att hjärtat inte längre slog? Jag frågar för att de ju måste vara 200% bombis på det innan du tar några tabletter.. Ska du tillbaks på ett nytt VUL? Säg igen, vilken vecka är du i?

Jag blir så ledsen för din skull och så orolig när jag läser detta ??Varför ska någon behöva gå igenom det?
  • shrigley
    Sophiasophia skrev 2017-06-29 15:08:09 följande:

Allt såg bra ut för mig idag, hjärtat tickar och storleken rent fysiskt är 8+1 (fast 7+6 på riktigt).

Troligen är det lutinus som fått min tapp/mina slemhinnor att blöda så den slutar jag med idag. Sååå skönt även om det känns läbbigt att sluta tvärt. Men läkaren sa att det är ok, så då litar jag på det.

Åh heja!! Braaa!
  • shrigley

Mitt illamående har nu plötsligt helt försvunnit, man blir ju ganska nojjig för det. Ska jag tacka all friterad bläckfisk med citron jag proppat i mig o som hjälpt mot illamåendet, eller har det hänt nåt mindre bra i magen, eller är allt som det ska.. jag bara ber till gud att mitt VUL på tisdag visar det det ska...

• shrigley
    Sophiasophia skrev 2017-06-29 17:17:31 följande:

Hur länge har det varit borta? Jag är ganska ordentligt illamående men det går upp och ner under dagen. Mådde du kraftigt illa och helt plötsligt inte känner något på 3 dagar är det ju värt att börja fundera lite. Iaf om andra gravidsymptom försvinner samtidigt. Annars är det nog rätt lugnt. Mina ömma bröst går upp och ner och ibland känns de knappt på 2-3 dagar men så känner man av dem igen.

Kommer kännas bättre efter vul! Tiden strax innan är så extra jäkla lång.

Illamåendet är där lite svagt, vaknade av det inatt. Och av att brösten nu gör såå ont! Har inte känt av det så mkt tidigare. De är inte så värst mkt större men väldigt ömma. Kan bara konstatera igen att symptomen är evigt föränderliga, och kommer o går...
  • shrigley
    Jangeles skrev 2017-06-30 12:10:50 följande:

Vul igår, jag var HELT inställt på att vi åkte in på kontrollen bara för att konstatera MA.

Men nej då, vi fick se vår lilla 20mm klump med ett tickande hjärta :D

Fick ju en rosa flytning för ca 2 1/2 veckor sedan, efter de slutade mina bröst ömma och blev mindre o molvärken försvann inte helt men avtog drastiskt!

Sen har jag inte haft några symptom förutom ENORM trötthet, men har ju dessutom varit tok förkyld så tänkte att de berodde på de.

Mellan tummen o pekfingret är vi beräknade till 4 februari <3

Åååååh grattis!!!
  • shrigley

Och nu på v 6+2 är symptomen puts väck borta igen. Jag kanske borde ta ett nytt CB test, nu bara måste det ha slagit över till Gravid 3+ ?! Annars är det nåt mysko.. Jag vet att jag nojjar men varit med om just detta lite för många ggr tidigare (symptom som försvinner, lågt hcg som inte stegrar osv) och det har aldrig slutat bra

• shrigley
    Jangeles skrev 2017-07-02 07:47:49 följande:

Mina symptom försvann också (iaf vad jag tyckte) brösten slutade ömma och blev mindre, molvärken minskade tok mycket.. fick ändå se de små hjärtslagen.

Håller tummarna!:)

Jo men jag tog ännu ett CB test och det.visar fortfarande på 2-3, inte 3+. Har varit samma nu i flera veckor...
  • shrigley
    Sophiasophia skrev 2017-07-02 09:47:16 följande:

Så länge det inte vänder neråt och blir 1-2 tycker jag att du inte ska släppa hoppet. Har läst om mängder med folk som haft problem med just 3+ utan att det betyder att graviditeten avstannat, googla på engelska.

Sen förstår jag att det är lätt att tappa hoppet med din erfarenhet.

Japp, man greppar liksom efter halmstrån när man är som jag är. Samtidigt vet jag att testen är dåliga mätare på att en graviditet fortskrider bra, bara blodprov o UL visar det man vill se. På tisdag lär jag veta. Under tiden får jag i allafall "njuta" av att illamåendet är tillbaks o hoppas på det bästa!
  • shrigley
    Jangeles skrev 2017-07-10 10:39:47 följande:

Hur går det för alla här inne? :)

Själv började man blöda i lördags, ganska rejält. Har inga symptom ALLS längre men var nyss in på kvinnokliniken för att få se lilla återta hjärta :) v 11 idag <3

Så skönt att se! Ska på återbesök på VUL nu på torsdag (går då in i v 9) och hoppas få se mer än jag gjorde förra veckan - då såg vi två fostersäckar, ett med tickande hjärta och ett lite mer osäkert... Själv mår jag rejält pyton och sover typ hela tiden. Inte lätt att vara på jobbet. Hoppas det är bra tecken..
  • shrigley
    Jangeles skrev 2017-07-10 15:59:28 följande:

Verkligen! Hade sådan ångest innan.. nu kan jag andas ut lite.

Men guuud vad spännande :D tänk om det är två små hjältar :D du måste uppdatera då!

Hua, förstår dig helt! Tack o lov har min trötthet gått över. Får man fråga vad du jobbar med ?:)

Klassiskt kontorsarbete, i offentlig förvaltning...
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017