• Fiorenza

Syskonförsök mars 2017

Gjorde FET idag med en femdagars blastocyst och hoppas på att bli gravid med ett syskon till vår son (född sommaren 2015). Någon som är i samma läge och vill dela väntan?

• Svar på tråden Syskonförsök mars 2017
  • Fiorenza
    Malin79 skrev 2017-03-24 07:44:29 följande:

Vi kämpade många år för att få ett barn, som sedan efter FET föddes 2013. Nu kämpar vi på med att försöka få till det igen. Vi har nyss gått igenom vårt andra IVF-försök (alltså för denna "omgång") och sen i förrgår ruvar jag på en femdagars blastocyst.

Så härligt! Då har du säkert testdag ungefär samtidigt som mig? Den 5/4 är det dags här, men återföringen gjordes i naturlig cykel, så om det inte tar sig bör mensen komma några dagar tidigare. 
    Gian80 skrev 2017-03-24 08:13:00 följande:
    Jag är också gärna med här smile1.gif Vi har en son född januari 2016, som kom till efter åtta insättningar (6 ET och 2 FET). Han blev till på frysförsök. I höstas började vi nya försök och blev gravida med en blastocyst, men det slutade med MA och fick skrapas i motsvarande v11. Det har nu gått åtta veckor sen skrapningen och mensen dök upp för några dagar sen, va en låååång väntan på att kroppen skulle återhämta sig! Puh!!! Ska på undersökning på måndag och om allt ser bra ut och de kan se nån äggblåsa så börjar vi med ägglossningstester i slutet av nästa vecka och hoppas på insättning om ca 2 veckor. Vi har nu sex blastocyster i frysen från det sista försöket.
    Men åh nej! :( Hoppas din kropp hoppar igång fint nu igen då. Sex blastocyster är ju jättebra!
  • Fiorenza
    Malin79 skrev 2017-03-24 10:59:09 följande:
    Roligt att vi ligger så lika i tiden! Jag har testdag 4/4. Det är troligt att min mens kommer 1-2 dagar före testdagen om det inte blir något och dessutom brukar jag känna av att mensen är på väg någon dag innan. Så jag har nog ganska bra aning redan innan 4/4.
    Haha, ja, jag har fått hemsk PMS efter graviditeten och blir en riktig surkart dagarna innan mens, så humöret kanske kan ge ett hum om hur det har gått. Skäms Tror du att du kommer kunna hålla dig från att testa ända till testdagen om mensen inte kommer innan dess?
  • Fiorenza

Ja, det är svårt det där. Jag kände så mycket under ruvartiden, men bortförklarade det med att det säkert var progesteronet för att inte hoppas för mycket. Det känns lite nu också, har mensvärk och ömma bröst, men det kan ju säkert vara för att jag känner efter så himla mycket och analyserar precis allt. Inte ovanliga symptom på att mensen är på gång heller... Jag tror att det blir ett test den 3/4 om mensen inte kommit då (då är den två dagar sen). Jobbar skift och har ledig dag, så det känns skönt att inte behöva gå och jobba direkt om det är negativt.

• Fiorenza

Men fy, din stackare, vad jobbigt ni har haft det! ???? Hoppas verkligen att ägglossningen bara är sen.

Jag är på RD 7 och mensen borde komma på lördag om det inte tagit sig. Testdag är som sagt på onsdag, men så länge kommer det definitivt inte ta innan jag testar. Har mensvärk (och har haft i flera dagar), lite ont i ryggen och ömma bröst. Försöker att inte hoppas för mycket, men det är ju svårt!

• Fiorenza
    Jessa01 skrev 2017-03-30 17:28:26 följande:
    I tisdags började jag med spray som nedreglering. Första IVF- försöket svarade jag inte på. Så nu får vi se. Min son kom till precis innan IVF start 2013 och nu vill vi verkligen ha en liten till.

Håller tummarna för att ni ruvare här inne får plus!
    Hej och välkommen till vår lilla tråd! Blev du gravid på naturlig väg med sonen alltså? Håller tummarna för att ett litet syskon är på väg snart!
    Gian80 skrev 2017-03-31 16:59:16 följande:
    Tack! Gick dock inte så bra idag heller, verkar fortfarande inte vara någon ägglossning på g... så får väl kanske ställa in mig på att det kanske inte blir någon återföring denna månaden. Men läkaren sa att på min hinna såg det ut som det borde komma ägglossning, så jag får en chans till och ska tillbaka på tisdag igen. Fast om min cykel ändrats och är som den va när den väl dök upp efter förlossningen så är det en vecka kvar tills ägglossning bör ske, så kan ju vara att hela cykeln förskjutits. Hoppas på det! Men vill inte hoppas för mycket, man blir ju så besviken då om det inte blir något. Åh va spännande!!! Håller tummarna för ett stort fint plus på söndag!
    Men vad fasen... Håller tummarna för nästa koll då och att allt funkar fast bara lite förskjutet. Tack snälla, jag velar just nu mellan att testa imorgon eller på måndag (BIM imorgon, jobbar på söndag). Får se om modet finns där när jag vaknar!  
    Malin79 skrev 2017-03-31 20:55:12 följande:
    Nu är det RD 9 för mig, testdag på tisdag. Jag har också känningar och jättesvårt att inte hoppas för mycket. Ingen mens än i alla fall. På söndag kommer jag testa, nu är det nedräkning.
    Det är verkligen helt hopplöst att inte tänka för mycket nu. Som jag skrev här ovanför så funderar jag på att testa imorgon om mensen inte kommit inatt. Är samtidigt nervös över att få ett stort fett minus, trots alla eventuella symptom, och då skjuter jag hellre på det. Korkad strategi i och för sig eftersom det ju kommer visa sig ändå. Hade helt glömt vilken stresskanin jag blir efter ett tags ruvande.  

• Fiorenza
    Malin79 skrev 2017-04-01 09:57:09 följande:

Men åhh, ett superstort grattis! Jippi så roligt Skrattande {#emotions_dlg.flower} Skål (självklart alkoholfritt)

Tack! Skrattande Håller både tummar och tår för dig imorgon!
    Gian80 skrev 2017-04-01 10:36:04 följande:
    Åh va underbart att se!!!! Massa massa grattis!!!

Tack snälla, det känns helt fantastiskt! Skrattande
  • Fiorenza
    SaJoH skrev 2017-04-01 14:07:31 följande:
    Hej alla,

Vi har precis gjort en återföring, första ivf:en, sekundär barnlöshet (första kom till naturligt), jag är 35. Åtta ägg fick de ut, sju befruktades och alla sju delade sig fint. Ett återfördes i torsdags (10-cellig) och är nu alltså på RD 2 (6 till frysen). Efter ÄP hade jag supermycket symptom... svullna och onda bröst, stickningar och hugg i livmodern. men nu... ingenting, typ. Känns som min kropp börjar återgå till sitt "infertila jag". Vet att det är alltför tidigt att säga någonting alls.

Är tillbaka i mina negativa tankespår och undrar varför denna gång skulle vara annorlunda.. mår faktiskt mycket sämre nu än vad jag gjorde innan återföring.

Vårt problem är också en polyp på 1,4 cm som upptäcktes vid ivf stimuleringen. Tydligen är den så liten att läkarna rekommenderade återföring i alla fall. Det konstiga är att den inte syns på hysteroskopi som gjordes i höstas. Jag blir knäpp på denna situation och bävar för att polypen, eller vad det nu är som syns på UL, ska ha varit vårt problem hela tiden.

Visst är det väl så att man inte kan säga något om varken + eller - fram till testdag...? Man kan mao. inte lita på symtomen?

Någon annan som har en polyp som upptäckts vid stimulering men som ändå fått plus`?
    Tar du progesteron? Det kan ge mycket symptom som liknar graviditetssymptom. Dessutom kan ägglossningssprutan ge utslag på graviditetstest ganska länge (har för mig att det var RD 10 eller något sådant som jag fick ett svagt plus av den förra gången). Man "ska" ju inte testa tidigt egentligen, men visst är det svårt. Jättesvårt!

Hur många dagar hade embryot odlats innan ET? Är lite snurrig på antal celler och motsvarande dagar, jag fick ett fyrcelligt efter två dagar första gången och tänker att beroende på hur många dagar det odlats så kan det ju fästa rätt fort. Det började sticka och mola i livmodern ganska omgående för mig nu med en blastocyst på fem dagar. 

Håller tummarna att det är något som fäst därinne för dig!
Svar på tråden Syskonförsök mars 2017