Gian80 skrev 2017-03-30 13:38:54 följande:
Hej igen!
Förlåt för sent svar, varit fullt upp sista dagarna då jag är själv hemma med killen
Ja, vårt MA va faktiskt en helt fruktansvärd upplevelse att gå igenom...
För att få vår son krävdes som sagt åtta insättningar och vi gjorde hela sex plock. Så vi va såååå glada när vi sen nu då lyckades på första försöket och sorgen va stor när de sa att fostret dött runt v6-7
Fick först vänta en vecka och komma tillbaka, för att säkert bekräfta att det inte levde och sen fick jag tabletter för att starta missfallet. Men inget hände, mer än kraftig mensvärk. Fick då vänta lite till och sen en omgång tabletter till, som blev en horribel upplevelse. Hade konstanta sammandragningar i åtta timmar och ramlade tillslut bara ihop av smärtan, men inget kom ut ändå... fick sen åter vänta och sen ny undersökning och kallelse för skrapning under narkos. Men där va det väntetid, så i hela tre veckor gick jag runt med vetskapen om att jag hade ett dött foster inne i mig. Fy fan rent ut sagt vad jobbigt det va!
Och sen dröjde det drygt sju veckor innan mensen kom tillbaka, så det har varit tufft!
Och tillråga på allt hade behandlingen varit tuff den också, gick på nässpray i två månader då jag hade cystor som låg och bromsade och när jag sen väl blev gravid så blev jag överstimulerad. Så det har varit tufft och jag har mått dåligt sen jag startade behandling i oktober, helt sjukt vad man får utsätta sig för att få sina så önskade barn...
men däremot så hade vi en jäkla "tur" denna gången och fick ett helt gäng blastocyster. Hela åtta stycken av tio befruktade ägg. En slängdes dock då den inte uppfyllde deras fryskrav, en sattes in och sex hamnade i frysen. Dock vet jag att de sex vi har i frysen är av sämre kvalité än den vi fick tillbaka, den vi fick va "topp-klass", men det hjälpte ju inte... så känns lite hopplöst samtidigt när jag vet att de vi har är av sämre klass. Men samtidigt säger de att de inte fryser embryon som de inte anser har en chans...
Undersökningen gick inte så bra, dom kunde inte se att någon ägglossning va på väg
Jag va då på cykeldag 10 och har innan jag fick sonen alltid fått utslag på stickorna runt dag 14, men sen sonen kom verkar hela cykeln ha förlängts. Jag hann bara ha mens tre gånger innan jag startade nedreglering och trodde då ägglossningen kom senare pga att jag ammade, men kanske är så att cykeln ändrats. Hoppas det! Så att det inte innebär att ägglossning uteblir! Ska tillbaka på undersökning igen imorgon och hoppas de kan se nån blåsa som vuxit till sig!
Hur går det för er? Inte tagit några tester än?
Jag är en sån som aldrig kan hålla mig från att testa och har en vecka efter insättning med blasto alltid fått plus om det blivit en graviditet...
hoppas allt går bra för er och håller tummarna för fina plus!
Så jobbigt du har haft det. Jag beklagar verkligen! VI får hoppas att det bara var lite tidigt att kolla ägglossning och att det kommer se bättre ut i morgon. Min menscykel har ändrat sig efter att jag fick mitt första barn. Jag trodde kroppen skulle bete sig likadant som innan men jag behövde lära känna mig cykel på nytt.
Jag har inte testat än. Testdag på tisdag men jag och min man har pratat om att "tjuvtesta" på söndag. Jag kommer ha svårt att hålla mig enda till tisdag och dessutom känns det bättre att testa när det är helg och båda är hemma.