• Jessa01

Syskonförsök mars 2017

I tisdags började jag med spray som nedreglering. Första IVF- försöket svarade jag inte på. Så nu får vi se. Min son kom till precis innan IVF start 2013 och nu vill vi verkligen ha en liten till.

Håller tummarna för att ni ruvare här inne får plus!

• Jessa01
    Malin79 skrev 2017-03-30 20:44:51 följande:
    Så första IVF-försöket blev det inget äggplock? Jag håller tummarna att det går bättre för dig denna gång.
    Ja precis. Två veckor med sprutor men inget plock- snacka om att ha oroat sig i onödan! :S
    Tack! Det är skönt att få skriva av sig :)
  • Jessa01
    Gian80 skrev 2017-03-31 17:02:18 följande:
    Fy, vilket antiklimax det måste blivit!
    Va det för få blåsor, eller varför avbröt dom? Har man gjort något annorlunda i behandlingen denna gången?
    Hoppas det går bättre denna behandlingen!
    Ja, jag fick egentligen bara två blåsor som kunde bli något. Så de rekommenderade att bryta. Nu ska vi testa långa protokollet så jag tar nässpray just nu. Förhoppningsvis svarar jag bättre men fy vad långsamt tiden går!!

Hur går det för dig?
  • Jessa01
    Malin79 skrev 2017-03-31 20:48:52 följande:

Så jobbigt att avbryta på det sättet. Men de har säkert rätt i sina rekommendationer. Men psykiskt är det ju jättejobbigt. 

Jag har bara kört långa protokollet och det är jättesegt men de har bedömt att det funkar bättre för mig, och det var ju det som gav ett barn till oss för några år sedan. Denna gång började jag spraya 13 februari och 4 april har jag testdag. Alltså nästan två månader med olika slags hormoner och väntan, nu äntligen får jag snart veta om det har gett resultat.

Jag får hoppas att långa protokollet fungerar för oss. Men vad segt!!! Hur många ggr har ni försökt? Får du också huvudvärk av sprayen?
  • Jessa01
    Malin79 skrev 2017-04-02 09:56:42 följande:

Jag är så himla lycklig, jag testade positivt i morse!

och nu såg jag att du plussade!!! wohoo!!!!
  • Jessa01
    Fiorenza skrev 2017-03-31 21:29:20 följande:
    Hej och välkommen till vår lilla tråd! Blev du gravid på naturlig väg med sonen alltså? Håller tummarna för att ett litet syskon är på väg snart!
    Gian80 skrev 2017-03-31 16:59:16 följande:
    Tack! Gick dock inte så bra idag heller, verkar fortfarande inte vara någon ägglossning på g... så får väl kanske ställa in mig på att det kanske inte blir någon återföring denna månaden. Men läkaren sa att på min hinna såg det ut som det borde komma ägglossning, så jag får en chans till och ska tillbaka på tisdag igen. Fast om min cykel ändrats och är som den va när den väl dök upp efter förlossningen så är det en vecka kvar tills ägglossning bör ske, så kan ju vara att hela cykeln förskjutits. Hoppas på det! Men vill inte hoppas för mycket, man blir ju så besviken då om det inte blir något. Åh va spännande!!! Håller tummarna för ett stort fint plus på söndag!

Yes vi försökte två år förra gången men lyckades på naturlig väg. Nu säger läkarna att jag har få äggblåsor kvar och att det blir sista försöken nu... Som om denna process inte är jobbig nog... Obestämd
  • Jessa01
    Fiorenza skrev 2017-04-01 08:22:50 följande:
    Jag kunde inte hålla mig!
    Grattis!!!
  • Jessa01
    Gian80 skrev 2017-04-01 10:42:38 följande:
    Mina första fem behandlingar (för att få sonen) gjorde jag korta-protokollet och hade alltid ganska bra med ägg (allt från 6 ägg till 15 ägg) men en stor del va alltid omogna. Sen fick jag också testa det långa protokollet och fick då hela 12 ägg som va mogna! Så det långa funkade bättre för mig. Den behandlingen blev två blastocyster, en sattes in som misslyckades och sen en hamnade i frysen, som sen blev vår son.
    När vi nu skulle försöka med syskon körde vi långa igen, då fick jag dock cystor och gick på nässpray i två månader, innan jag ens fick börja med sprutor. Men det blev ett bra resultat embryo-mässigt och vi fick hela sex blastocyster i frysen och en tillbaka.
    Så för mig att det långa gett betydligt bättre resultat! Hoppas på att det gör det för dig med!
    Det långa kan generellt ge mer ägg!
    Å jag hoppas på det! Jag har hört flera som svarar bra på långa. Håller tummar och tår! :)
  • Jessa01

Usch nu är jag nervös. Första UL på långa protokollet imorgon. Inte känner jag något i magen heller :/ Håll tummarna för att kroppen vill svara denna gången!

• Jessa01
    Gian80 skrev 2017-04-20 19:04:07 följande:

Hur har det gått för dig idag?

Hoppas allt gått bra!

Det gick faktiskt rent åt helvete- ursäkta språket. Men det verkar som om jag är ute för sent. Min kropp har inte reagerat på dosen. Eller det har iafall bara blivit två blåsor.... läkaren tyckte att jag ska fortsätta med medicinen under helgen men om ingenting mer händer avbryter vi och då är det inte lönt att fortsätta med mina egna ägg då jag har för lågt amh. Jag är ff i chock... vad fan ska jag göra nu!? Hur tar man sig igenom detta!?
  • Jessa01
    Gian80 skrev 2017-04-23 19:26:50 följande:
    Nej!
    Fy va tråkigt!!!
    Håller tummarna för att det ser bättre ut imorgon och ni ändå kan få fortsätta!
    <3
  • Jessa01
    Micro skrev 2017-04-23 19:59:27 följande:
    Jättetråkigt. Det var precis vad som hände mig 2014, blev mkt chockad men vi gick direkt vidare m äggdonation utomlands vi tyckte att väntetiden i Sverige var gör lång. I april 2015 föddes vår underbara son. Han kom till på första försöket. Om det inte går vägen så försök smälta d o fundera hur ni vill gå vidare, alternativ finns. Knappt ngn väntetid utomlands. Finns flera bra trådar om detta på fl. inboxa mig gärna om du har frågor. Lycka till.
    Tack <3
    Vi har en fin son och som min man säger så är vi väldigt lyckligt lottade.
    Jag känner bara det som en rejäl chock och slag i magen.
    Nu siktar vi på morgondagen och jag tänker att vi kör så långt vi kan- om detta nu ändå är "sista" försöket med egna ägg så går vi ut med en smäll ;)
  • Jessa01

Kan meddela att det finns nu tre blåsor på 12,13 och 18. Och även om oddsen inte är så höga så önskar både jag och mannen att fortsätta.
    Läkaren rekommenderade inte att gå vidare men hon förstod vårt resonemang. Om vi kommer så långt så har hon också skrivit in i journalen att vi vill ha två ägg tillbaka. Så nu kära vänner håll alla era tummar för vårt första och sista försök!

• Jessa01

Tack fina ni! Det är skönt att få vara arg och visa känslor bland medsystrar!

• Jessa01
    klonk skrev 2017-04-25 20:35:58 följande:
    Jag fick ut 4 ägg varav bara 1 befruktades, det delade dessutom på sig långsammare än önskat men de satte tillbaka det ändå efter 2 dagar. Jag blev gravid på mitt enda 2celliga embryo. Det kan gå!
    <3 Grattis! Jag har ett litet minihopp <3
  • Jessa01
    Malin79 skrev 2017-04-28 10:01:42 följande:
    Jag håller tummarna att det går vägen Hjärta
    Förra veckan var det två folliklar- i måndags tre stycken- trots avrådan körde vi ändå och idag vid plock 6 stycken som gav 6 ägg- vad fasen hände!? :O

Hopp tjejer, hopp! <3

• Jessa01

Tack allihop!
    Vi har insättning på måndag om allt går vägen.
    Så nu håller vi tummarna att vi går ända in i mål Solig

Svar på tråden Syskonförsök mars 2017