• Vickan I

Tidigt gravtest IVF

Hur många dgr är den odlad? Jag har plussat på rd 7 med blastocyst. Vet flera som testat plus tidigare än så, men då ska det vara långtidsodlat. Tredagars behöver några extra dagar. Bara det gått minst 10 dgr från äl-sprutan då den kan ge falskt positivt annars.

Håller tummarna allt jag kan!

• Vickan I

Usch och fy. Beklagar. Vet känslan. Hela ivfgrejen är lite av tortyr för att inte tala om ruvningen.Terror! De flesta av oss har fått se de där hemska minusen.

Jag var tvungen att sluta med progesteronet för att mensen skulle komma vid våra misslyckade försök. Har ni kvar några i frysen?

• Vickan I

Om ni orkar och får tycker jag ni ska köra om från början. Den i frysen finns ju kvar.

Klinikerna tar ju i något rejält när de sätter ut td. Vi gjorde första ivf:en för ca 9 år sedan och då var testdag på rd 12. Med åren har de skjutits fram. När det var dags för syskonförsök var det ökat med 4-5 dgr.
    Kliniken sa till oss att det var för att de ville få bort större delen av de kemiska graviditeterna ur statistiken. Där ngt fäster, men kort efter avstannar.

Men håller tummarna för dig. Undantag med sena plus sker ibland också om man läser.

• Vickan I

Ånej. Beklagar verkligen. Vet hur det känns med mens och minus. Bestämde kliniken att det var fet istället för ny omgång? Ja man är supernervös inför upptining. Men ofta klarar dem det. Våra har klarat upptining (även om det inte gick vägen sedan alla försöken) men lillebror här är ett ostimulerat FET. Skönt ändå att ni kan köra igång rätt snabbt igen. Även om man är besviken och ledsen så vill man ofta bara få köra på igen, trots att det är psykiskt jobbigt. Hoppas för er frysis nu istället!

Svar på tråden Tidigt gravtest IVF