Inlägg från: Anonym (vus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vus)

Era bästa spartips?

Studentlivet lärde mig att all mat kan drygas ut om man gör grytor etc av det. Typ med krossade tomater, som är billigt men räcker till mycket.

Annars mest att undvika erbjudanden. Visst, du kanske får något billigare, men ofta sånt man ändå aldrig egentligen ville ha.

• Anonym (vus)
    concon skrev 2017-03-29 13:15:33 följande:

Ungefär samma spartips som du redan nämnt. Däremot brukar jag faktiskt äta efter vad det finns på erbjudande från vecka till vecka. Kan låta urtråkigt men det funkar jättebra att tex laga på recept med zucchini om det råkar vara erbjudande på det den veckan osv.

Sen har jag läst, men inte provat, att man kan skapa ett "runda upp" konto där man rundar upp varje kortbetalning med tex 2 kr som sedan automatiskt förd över till ett sparkonto. Jättestort tycker jag och det kan nog bli en del i längden :)

Coolt, vad är det för något? Har aldrig hört om det, men låter som ett bra sätt att faktiskt spara mycket i längden. Alla bäckar små...
  • Anonym (vus)
    Tindraz skrev 2017-03-30 00:43:25 följande:
    Jag har en budget och jag sätter av pengar i sparande varje månad, jag använder oxå mest kontanter men större inköp är smidigare att göra med kort tex, veckohandling, månadskort mm mm. Så det är mer bara ett litet extraspar som gör att vi kan göra nått extra, extra med jämna mellanrum.
    Jag tänker precis som du, att jag har ett månadssparande redan som sker automatiskt. Sen om det kan bli några kronor utöver det varje månad är det knappast någon skada.
Svar på tråden Era bästa spartips?