Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Familj på besök på gård misshandlade dju och spottade ägarinnan i ansiktet

AniieeHär skrev 2017-03-31 14:31:16 följande:

Inget nytt under kjolen..... Den var faktiskt en mindre incident i våran lilla djurpark förra sommaren, en djurskötare som blev knivhotat och några djur "felhanterade" av några som anser att djur inte ska finnas i parker.

Militanta veganer och djurrätts-hippies har hållit på så här i årtionden. De senare får på allvar för sig att illrar och ekorrar får bättre liv om om släpper ut dem.... (Inte sagt att jag stöder pälsindustrin, det gör jag VERKLIGEN inte, men att släppa ut djuren vind för våg i något slags inbillning att det räddar dem är bara knäppt. Finns bättre sätt att verka.)

Djurrätts aktivister kan man ha synpunkter på men dom misshandlar inte medvetet djur och skulle aldrig bete sig som idioterna i artikeln. :/
  • flygrl
    AniieeHär skrev 2017-03-31 18:29:40 följande:
    Nja, jag skulle vilja säga att djurrättsaktivister är alldeles på det klara med att det de sysslar med i sådana fall är misshandel.
    Du menar när dom släpper ut tex. minkar? Dom gör det inte i onda syften även om konsekvenserna blir dåliga. Slå och sparka djur gör dom definitivt inte.

Va gäller familjen i artikeln säger jag fan bara: some people are alive only 'cause it's against the law to kill 'em. Typ.
    Djurplågare e riktigt lågt f*****g pack.
Svar på tråden Familj på besök på gård misshandlade dju och spottade ägarinnan i ansiktet